me = asshole!

Shit hé, m'n eigen ruiten weer ingegooid!

Ik zit elke dag op de site van MediaMarkt Duitsland te kijken, om te zien of mijn Canon eos 20D met 17-85 IS USM al bij de ‘Sonderverkauf’ staat.
En nu gisteren stond hij er bij, €1510 ipv €1698, ik dacht, nu ga ik hem halen!
Maar iets diep in me zei, stuur eerst een mailtje om het te checken, voor je 85km gaat rijden voor misschien helemaal niets!

Dus ik doe dat, in mijn beste duits :stuck_out_tongue: waarin staat ofdat die camera idd te krijgen is voor €1510 in de MediaMarkt in Aachen…
Dit kreeg ik terug

[code:1:170b048603]
Sehr geehrte Damen und Herren,

hiermit bedanken wir uns für Ihre Anfrage. Gerne bieten wir Ihnen freibleibend an,

Canon EOS 20 D KIT 17-85 Per Stk 1899,-- Inkl MWST

Lieferzeit. Ca. 14Tage nach Auftragseingang
Lieferung. Abholung.
Zahlung. Sofort bei Abholung .

Wir hoffen, wir konnten Ihnen in dieser Angelegenheit behilflich sein. Sollten noch
Fragen Ihrerseits bestehen, steht Ihnen der Unterzeichner gerne zur Verfügung.

Mit freundlichen Grüßen

Media Markt Aachen
Hans Kossler
[/code:1:170b048603]

toen heb ik terugestuurd, dat de camera op de site wel voor €1510 te krijgen was, met de link en alles erbij! En ook dat ik niet op de site kan bestellen, omdat ik van België ben!
Ook erbij, dat de mediamarkt in Aachen dichterbij ligt, dan Hasselt (mss beetje overdreven, maar kom)

En toen kreeg ik dit terug, maar staat hier ergens een specifieke reden in waarom dat hij opeens weer meer kost?

Want nu staat hij weer terug bij de ander camera’s, niet in ‘sonderverkauf’ voor €1702!
Dus zelfs nog duurder dan eerst!
Ik wil heb hebben voor €1500, maar niet meer.
Zeker nu de eos 5D uit is, dacht ik al dat het niet meer lang ging duren!

[code:1:170b048603]
>Sehr geehrter Herr Winters,
>vielen Dank für Ihre Anfrage zur Media Markt Tiefpreisgarantie, die wir
>gerne beantworten. Bietet ein vergleichbarer Anbieter aus der Region ein Produkt zu einem
>günstigeren als dem Media Markt-Preis, so erstatten wir den
>Differenzbetrag zurück - ohne Wenn und Aber. Darauf geben wir unser
>Wort. Diese Garantie muss regional beschränkt sein. Schließlich gibt es
>regionale Preisunterschiede, die durch unterschiedliche Faktoren wie
>beispielsweise Lohnkosten, Lebenshaltungskosten, Mietniveau oder
>Wettbewerb begründet sind.
>Darüber hinaus bezieht sich unsere Tiefpreisgarantie natürlich
>ausschließlich auf vergleichbare Wettbewerber. Ein solcher ist ein
>Handelsunternehmen, das ein Ladenlokal betreibt, eine Auswahl an
>Produkten vorrätig hat, Mitarbeiter beschäftigt und als Serviceleistung
>Beratung und Lieferung oder Montage anbietet.
>Ein Internethändler, dies gilt auch für den Media Online Shop, bietet
>diese Leistungen nachweislich nicht, und wird somit in unsere
>Preisgarantie nicht einbezogen.
< Nachfolgend noch einige
>Argumente warum es zu unterschiedlichen Preisen zwischen einem
>stationären Fachmarkt und einem im Netz agierenden Shop kommt.
>Vorteile stationärer Media Markt:
>
>- Umtausch ohne "Wenn & Aber" originalverpackt in Verbindung mit
>Kassenbon
> innerhalb von 14 Tagen mit Geld-Zurück-Garantie.
>- Bevorratung & Warenverfügbarkeit
>- Vorführbereit & Anfassbar
>- Beratung & Ansprechpartner
>- Tiefpreis & Preisannahme
>- Originalware (kein Import)
>- Service Leihgerät ( je nach Warengruppe )
>- Persönlicher Ansprechpartner im Servicefall
>
>Nachteile Online-Anbieter
>
>- Lange Lieferzeiten, Versandkosten
>- Umtausch sehr schwierig
>- Ware kann nicht getestet werden
>- Keine persönliche Beratung
>- Herkunft & Zustand der Ware vorher
> nicht überprüfbar
>- Unsichere Zahlungsweise
>- Kein Ersatzgerät
>
>
>Mit freundlichen Grüßen
>Media Markt Aachen
>Hans Kossler[/code:1:170b048603]

Als ik het zo bekijk, hebben ze de bedoeling van jouw eerste mail niet goed begrepen en je een standaard antwoord inzake de voorwaarden van hun [i:7c544eb54a]Tiefpreisgarantie[/i:7c544eb54a] -en dat het alleen voor de regio van de winkel geldt- teruggestuurd.

Wat nog niet eens wil zeggen dat je wartaal hebt geschreven: Maar al te vaak worden in eerste instantie standaard antwoorden teruggestuurd omdat de eerste mail niet echt word gelezen, maar even snel op een paar trefwoorden gescand. Erg slordig van bedrijven, maar ze kunnen het zich blijkbaar niet veroorloven zich met potentiële klanten failliet te corresponderen. Een kwartier personeelskosten komt immers al aardig in de buurt van de winstmarge.

Wat wel mogelijk is, is dat je toevallig getuige was van een omissie op hun webstek. Is er toevallig een ander apparaat voor €1510,- in de aanbieding?

Inderdaad! Dat kan, maar daar hoopte ik niet op! En wat staat er dan zoal in de 2e mail?

Volgens mij staat er,..

“Du solst dir ein Nikon kaufen mensch,… Canon is alles großer scheib.”

Of zoiets,…

Zonder dollen, de body is bij Kamera-express € 1269,-. (in Nederland.)
Je kunt er beter een Sigma lens bij kopen.
Het bereik van de Canon 17-85 is prima,… maar de lichtsterkte,… 4.0-5.6 betekent dat je veel licht nodig hebt om makkelijk foto’s te kunnen maken.

Neem je een Sigma 24-70/2.8 ex dg asph macro canon-af, dan heb je 2.8 over het hele bereik en ben je 399 euro kwijt. Daar ga je veel plezier aan beleven.
Bij de camera krijg je van Kamera-express een 256MB kaartje,… beetje onderhandelen en je moet er wel ‘iets’ vanaf kunnen krijgen,… of nog een extra sneller, groter cf kaartje.

Ben je weer 1700 euro verder,… maar heb je zeker een betere lens!

Succes.

:smiley:

nou dat denk ik niet! Die lens van Canon is mij prima, ik ken ook een fotograaf, die heeft de 1Ds Mark 2, en als reserve toestel de 350D met 17-85 en die is echt goed die lens zegt ie!

Ik koop er achteraf die 50mm f1,4 bij van Canon voor mooie portretten, en later mss nog een telelens!
Maar de kit met die 17-85 komt voordelig uit, het is een objectief gemaakt voor de 20D, en heeft een beeldstabilisator!

Portretten maak je met 105mm.

:innocent:

Die 20D zal niet de eerste camera zijn, die ik zwaar overprijsd bij MM heb zien liggen.

[quote:6cdef7d8b8="beammeup"]Het bereik van de Canon 17-85 is prima,.. maar de lichtsterkte,.. 4.0-5.6 betekent dat je veel licht nodig hebt om makkelijk foto's te kunnen maken.

Neem je een Sigma 24-70/2.8 ex dg asph macro canon-af, dan heb je 2.8 over het hele bereik en ben je 399 euro kwijt. Daar ga je veel plezier aan beleven.[/quote:6cdef7d8b8]

helemaal waar.
de lichtsterkte van die lens zuigt, een collega vanmij was tegelijkertijd met mij aan het fotograferen op een feestje laatst. hij met een 350D en ik met een D70 en mijn foto’s zagen er een stuk scherper en helderder uit. :smiley:

• HS-L, was dat die halfblinde collega met Parkinson ? :innocent: :P • Goedkoper objectief kan met de 20D weer wel wegens hele goeie kwaliteit in hogere ASA-waarden. Is die Sigma net zo snel en stil als de Canon EF II USM objectieven ? • En een 50mm (± 80mm op de 20D) is idd niet echt een portretobjectief. Iets meer tele zoals de aangegeven 105 is véél mooier.

O god nee he. Dit wordt weer zo'n Canon vs. Nikon situatie. :x Ben ik ff blij dat ik wat anders heb. :wink:

Zorrie... me = no asshole :innocent: beammeup en HS-L zijn begonnen :wink: :P

Hahahahaha! En nee, die spiegelreflex, als ie er komt, wordt inderdaad geen Fuji, maar [url=http://www.dpreview.com/news/0508/05082401hasselblad_4prod.asp]deze...[/url] :wink: Afijn, Mediamarkt. Lang niet zo goedkoop als ze zelf beweren, maar dat had ik al gezegd. Mijn camera kost daar nog steeds 399 euro, terwijl ie allang voor onder de 300 te koop is.

[quote:ea75736c2b="vogel"]Hahahahaha! En nee, die spiegelreflex, als ie er komt, wordt inderdaad geen Fuji, maar [url=http://www.dpreview.com/news/0508/05082401hasselblad_4prod.asp]deze...[/url] :wink: Afijn, Mediamarkt. Lang niet zo goedkoop als ze zelf beweren, maar dat had ik al gezegd. Mijn camera kost daar nog steeds 399 euro, terwijl ie allang voor onder de 300 te koop is.[/quote:ea75736c2b]

Goeie hemel,… mooi is die Hasselblad niet,… maar de specs zijn veelbelovend. Zacht gezegd.

Over DEform,… fotograferen is voor mij vooral heel veel proberen. De standaard 18-70mm kitlens die erbij zat toen ik hem kocht is een prima lens. Onder omstandigheden dat er genoeg licht is. (3,5-4,5.)
IK heb er een Sigma EX 105 2.8 bij gekocht,… en een Tokina 12-24. Als je vanwege de lichtsterkte moet gaan compenseren met een hogere ASA bij weinig licht wordt je niet vrolijk,… veel ruis.
De Nikon kitlens ga ik nu vervangen voor een 2.8 lens,… maar niet van Nikon. Die kost ± 1400 euro!

Dit wordt geen Nikon/Canon discussie. Canon maakt prima camera’s. Hooguit vind ik de 300/350 serie een veel te hoog plastic gehalte hebben. Een Nikon D50/D70 voelt voor mij een stuk fijner.

:smiley:

[quote:448fd6a450="DEform"]nou dat denk ik niet! Die lens van Canon is mij prima, ik ken ook een fotograaf, die heeft de 1Ds Mark 2, en als reserve toestel de 350D met 17-85 en die is echt goed die lens zegt ie!

Ik koop er achteraf die 50mm f1,4 bij van Canon voor mooie portretten, en later mss nog een telelens!
Maar de kit met die 17-85 komt voordelig uit, het is een objectief gemaakt voor de 20D, en heeft een beeldstabilisator![/quote:448fd6a450]

http://fotoapparatuur.nl/Canon/Digitale_camera/Ad54890.html

[quote:72820ef12b="DEform"]me = asshole! [/quote:72820ef12b] We know ;-).

Dit is weer allemaal off-topic hier! Deze leverancier mag dus gewoon alleen binnen zijn rayon voor die aanbiedingsprijs verkopen.