Medegebruiker kan niet printen

Heeft iemand dit al meegemaakt en nog beter: een oplossing? Ik draai OS X 10.2.2 en heb een Epson 740 printer. Geen enkel probleem. Maar vorige week kreeg de gebruiker van het tweede account ineens een spreadsheet niet geprint. Van alles geprobeerd, maar niets wil meer printen. Het hoofdaccount heeft geen enkel probleem en kan ook de documenten van de andere account printen. Tweede account helemaal opnieuw aangemaakt: printen lukt niet. Er is één uitzondering. PDF-files slepen op de printopdrachlijst in Afdrukbeheer werkt wel.

heb je onder samengebruik de printers wel gedeeld?

Bij die tweede gebruiker gooi je ~/Library/Preferences [b:c17b6b665a]com.apple.print.PrintCenter.plist[/b:c17b6b665a] in de Prullenmand. Eerst Afdrukbeheer sluiten indien het programma loopt. Bij opstarten van Afdrukbeheer worden nieuwe voorkeuren gemaakt.

Was het maar zo eenvoudig. Echt alle normale trucs geprobeerd. Zelfs Print Center Repair gedraaid. Helpt niks. Zoals ik al schreef, ik heb de tweede account gewist en opnieuw aangemaakt. Zelfde probleem, dus het lijkt ergens in de communicatie naar het besturingssysteem te zitten. Maar raar is dan wel dat ik wel een testpagina kan afdrukken in die tweede account en ook PDF-files als ik ze rechtstreeks naar het opdrachtenvenster sleep. Kennelijk wordt dan de stap (spoolen?) overgeslagen die om wat voor reden dan ook niet meer werkt.

Volumebevoegdheden met SchijfEHBO herstellen doet ook wonderen. Wel vanaf de Installatie CD 1 draaien.

Als ik zeg alle trucs, bedoel ik ook [b:fc38a9ef36]alle[/b:fc38a9ef36] trucs. Dus ook dit heb ik al geprobeerd. Gisteren GIMP geïnstalleerd, maar ook dat maakt geen verschil. Ikzelf kan naar believen printen, de andere gebruiker alleen PDF's die rechtstreeks naar het opdrachtenvenster worden gesleept. Klein extra detail. Als ik (in de account van de medegebruiker) een voorvertoning wil maken in AppleWorks of Word gebeurt er niks. Als ik dat doe in een PDF, dan begint hij eraan, maar komt er een melding van een printerfout. Vanuit AW en Word kan ik de documenten wel bewaren als PDF en daarna dus alsnog printen via de eerder gemelde omweg. En om even wat diepere Mac-gevoelens aan te spreken. De tweede account wordt geberuikt door mijn 16-jarige nichtje die tijdelijk bij ons inwoont en voor het eerst met een Mac in aanraking komt. Dus mede-Maccers: graaf eens diep in jullie kennis en kom met de oplossing!