Media Manager FCP probleem

De Media Manager in FCP vind ik de meest perfecte oplossing om gesloten projecten toch op mijn harde schijf op te slaan: het gebruikte materiaal wordt opgesplitst in meerdere bestanden, en niet gebruikt materiaal wordt verwijderd. Nu heb ik bij 1 specifiek project een probleem: in het project zitten zo'n 10 bestanden, 1 bestand is een interview van 20 minuten waaruit we misschien 2 minuten hebben gebruikt. Echter de Media Manager blijft het flikken om dat ene bestand niet op te splitsen, en kopieert dan ook het volledige bestand inclusief het niet gebruikte materiaal. Het overige materiaal uit het project splitst hij wel goed op. Raar, maar waar ligt het aan? Een bug?

hoe heb je het bestand geimporteerd en bewerkt? de hele 20 minuten in de tijdlijn gegooit en toen stukken eruit gehaald of via de viewer in en outpoints gezet.

(mediamanager is sowieso een bitch, waar je echt even tijd voor nodig hebt om onder de knie te krijgen).

Dat zou ik niet meer weten. Het is een project geweest van een jaar geleden, waarvan ik alleen de montage heb afgemaakt. De opzet is door iemand anders gedaan. Normaal gesproken werk ik via in & out points, maar het zou me niets verbazen wanneer die andere editor het anders aangepakt heeft.

Opzich moet het niets uitmaken, maar het kan evt. het probleem zijn. misschien dat FCP nog steeds denkt dat het hele bestand nog in de tijdlijn rondzwerft.

Jammer, echt jammer, dat het een halve functie is. Dit kost me onnodig veel GB's.... :(