Media Markt Beveiliging verdenkt elke bezoeker met een iPad!

Nu blijkt dat men bij de Media Markt Rotterdam een ieder die met zijn
of haar eigen iPad in- of uitloopt als potentiële dief wordt gezien en staande
wordt gehouden door de bewaking om aan te tonen dat het hun eigen iPad
is waarmee zij rondlopen ongeacht of de bewaking wel of niet een geldige
bewijs heeft voor haar verdenking.

Deze week zagen wij een mijnheer met baard de Media Markt met een
iPad onder zijn arm(gewoon kaal) verlaten die wij daarvoor ook in het
restaurant van de Bijenkorf hadden zien zitten met een ander iemand.

Wij zagen hoe hij halverwege de roltrap door een lichte getinte man van
de bewaking werd ingehaald (voorbij ons) en aangesproken en gevraagd
werd of hij de iPad,die hij onder zijn arm droeg,mocht inzien,iets wat die
mijnheer weigerde op grond van het feit dat hij vond dat hij niet iets hoefde
te bewijzen wat al zijn eigendom was en waarmee hij al de Media Markt
was binnengelopen. Die bewaker vond dat hij alles mocht en belemmerde
die mijnheer verder te lopen onderaan de roltrap waarna hij omringd werd
door nog 4 man. Wij zagen hoe die man boos werd en doorgang eiste
op grond dat hij vond dat hij onterecht hier werd tegengewerkt alsof hij
een crimineel/verdachte was(hij sprak een beetje luid)

Hoe dan ook wij bleven staan kijken hoe dit zou aflopen maar die mijnheer
moest dus laten zien dat het zijn iPad was terwijl volgens mij dit gewoon
niet mag. Bleek het dus gewoon zijn eigen iPad te zijn!

Waarom wordt iemand zo behandeld als er geen aanleiding toe is? Mag en
kan een bewaker zomaar iets opeisen en als je niet meewerkt je tegenhouden
en als zij dus fout zitten gewoon weer doorgaan alsof er niks gebeurd is en
jouw aan je lot overlaten zo van " iedereen is verdacht en jij moet maar aantonen
dat je onschuldig bent "

Volgens mij is dit de wereld op zijn kop en is volgens mij een bewaker ook gewoon
burger met alleen het verschil dat hij een V op zijn revers heeft maar verder geen
meer rechten heeft dan jij of ik.

Wat kun je hier tegen doen als je zo wordt behandeld?

Ik denk dat je op zo een moment inderdaad vrij weinig keus heb.

Wat je wel dan doen is even met de beveiliging naar de plek lopen waar de ipad van de mediamarkt zich bevind om te laten zien dat die van hun er nog gewoon ligt.

Maar volgen mij staan er ook kluisjes aan het begin van de winkel mét beveiliging. Daar kan je hem dus achterlaten wanneer je de winkel in gaat.

Ligt er bij de MM dan nu al een iPad? Als demo? Normaal heb je bij MM kluisjes waar je je spullen in moet leggen. En sturen ze je terug als je met een laptop onder de arm loopt.

Derde stem voor de kluisjes: MediaMarkt is heel paranoïde de laatste jaren, omdat er enorm veel wordt gestolen. Iedereen wordt dan ook verplicht z'n tas achter te laten in een kluisje.

Ik vind't sowieso een beetje raar dat meneer open en bloot met een apparaat van 500+ euro onder z'n arm door de stad rond loopt. Helemaal geen tas? Maf :)

[quote]
Helemaal geen tas?
[/quote]

That's the trick.

Waarmee weer bewezen is dat returns na iedere regel op dit forum wel heel erg uit den boze is. :lol:

Ik ben het met KarelWillem eens. Zo een in stukken gehakte tekst leest niet gemakkelijk.
On topic: ik vind dat die bewaker juist gehandeld heeft en dat die andere man heel dom is geweest om ten eerste open en bloot met een iPad rond te lopen en ten tweede er dan nog een MediaMarkt mee binnen te gaan. Akkoord, de iPad is nog niet te koop hier maar het is niet zo abnormaal dat die bewaker dat niet wist.

Ik kan de actie van de bewaker op zich wel begrijpen, enkel zie ik mensen ook met MP3 spelers en camera's in de hand de Media Markt in en uitlopen en daar wordt dan niks van gezegd? Dus een beetje raar is het wel dat die man dan wel aangehouden wordt.

Een bebaarde man met een iPad onder zijn kale arm wordt door een licht getinte beveiligingsmedewerker aangehouden en meteen is elke bezoeker verdacht (uitroepteken).

Ik denk dat die 'licht getinte' beveiligingsmedewerker gewoon zijn werk doet en die bebaarde man gewoon had kunnen uitleggen hoe de vork in de steel zit.

Eerlijk gezegd maak ik me meer zorgen om jouw berichtje en dan met name de manier waarop je het brengt :slant:

Bewakers en veiigheidsagenten moet zich koest houden tot je voorbij de uitgang bent. Zolang de klant zich binnen de verkoopsruimte beweegt hebben ze geen recht van handelen.

Het MM-management is zeer paranoïde. In MM-Oostende moest vorig jaar een externe decorateur die voor advies ter plekke in een werkvergadering uitgenodigd was ál zijn persoonlijke spullen in bewaring geven of hij kwam de toko niet binnen, ook niet tot bij de shop manager.

:thumbsdown:

Ik had , zoiets, vorige week meegemaakt.....mediamarkt, zuidoost amsterdam... , erg druk... bellen naar binnen, effe een new dvdspeler.. voor pa. halen.. Werd gevraagd , om een ik bon voor mijn iphone...had... ik zat hem aan te kijken...of hij gek was geworden... zo'n bewaker uit de middenlandse zee regio...

Ik zei; het is van mij, en trouwens , jullie hebben toch tig kamera's hangen.. even later , kwamen , er nog twee collega's erbij.... jullie blijven van mijn poten.af , anders hebben we een groot probleem....... hier stoer doen... , maar buiten je werktijd , heb je een zeer groot probleem.....even later , kwam hun blanke vrouwelijke collega erbij, ze zei; laat hem maar... .....ze zei; onze excuus , in het indische... ik heb het maar erbij gelaten.. erg druk die dag.....

[grammarnazi] Ik snap het idee Rochman, maar je brengt het verkeerd. Man, waar en hoe heb jij leren schrijven? Het hoofdstuk over interpunctie in je cursus Nederlands moet je nog maar eens nakijken..

Nu lijkt het alsof je een verhaal vertelt, terwijl je achterna wordt gezeten door een stel dolle honden...
[/grammarnazi]

Dan ga je toch naar een winkel waar je als mens behandeld wordt? Zonder opsporingsbevoegdheid mogen die pakjes-met-een-V helemaal niets.
Als je wilt showen met je gear (en zolang iets hips hier nog niet officieel verkrijgbaar is, gaat dat zeker op) vraag je er ook wel een beetje om, baard of geen baard.

@niiiiiickk.......net thuis hoor.... effe teveel borgoe ( dat is surinamse rum) op. ;-)) maar je hebt gelijk hoor. later.

[quote=michelvdb url=http://www.onemorething.nl/community/topic/media-markt-beveiliging-verdenkt-elke-bezoeker-met-een-ipad#post-1957373 time=1273385275]Bewakers en veiigheidsagenten moet zich koest houden tot je voorbij de uitgang bent. Zolang de klant zich binnen de verkoopsruimte beweegt hebben ze geen recht van handelen...[/quote]Laat dat nou precies andersom zijn. Jij betreedt de ruimte van MM. Of jij het nu wilt of niet, maar MM is daar de 'baas' en niet jij.
De beveiliging heeft buiten de poorten van MM juist geen enkele bevoegdheid. Daar zullen ze politie voor moeten inschakelen.
En überhaupt; je zal als winkel ook wel eens schijtziek worden van de belachelijke hoeveelheid troep die je winkel verlaat zonder dat daarvoor de kassa is aangedaan. Ik zou als winkelier de Gestapo met herdershonden inschakelen als het mijn winkel was.
Maar blijf wel gewoon beleefd. En dat laatste geldt voor zowel beveiliging als klant. Want een mannetje zoals hierboven met zijn grote bek, had ik allang mijn winkel uitgetrapt.

*surft luid vloekend naar [url=http://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/etak/]de winkel van KW[/url] * :razz:

Voor zover ik weet mogen beveiligings agenten u staande te houden. Maar om in persoonlijk spullen te kijken moet ze wachten op Politie. Daar hebben zij geen enkele bevoegheid voor. Van mij zouden ze iig geen toestemming krijgen. Laat de Politie dan maar komen... Ook al duurdt het een uur.

Grtz Matanza

In dat uur kun je mooi even kijken wat die rode stippellijntjes doen. :evil:

[quote=trabant url=http://www.onemorething.nl/community/topic/media-markt-beveiliging-verdenkt-elke-bezoeker-met-een-ipad#post-1957409 time=1273389776]*surft luid vloekend naar [url=http://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/etak/]de winkel van KW[/url] * :razz:[/quote]Hahahahahaha. Maar i.d.d. ook in mijn winkel gelden dezelfde beleefdheidsregels als in elke andere openbare gelegenheid. De klanten weten dat ik er alles aan doe om ze tevreden te stellen. Ik heb echter wel eens iemand 'aan de deur' gehad die nog geen drie woorden kon typen zonder vier scheldwoorden te bezigen. Dan ben ik er klaar mee. Ga maar naar een ander dan.

Hier een korte reactie op de post en een aantal reacties. Natuurlijk mag een medewerker je vragen of het je eigendom is. Je bent niet verplicht om daarop te reageren. Ook al ben je in de MM neemt dat niet weg dat opeens je burgerrechten geschonden morgen worden. Die gelden immers waar je ook bent ( ook al zijn er plekken waar die beperkt worden - gevangenis enz ). Iedereen mag iemand aanhouden ( een verdachte maar ook een getuigen ) Dat mag in een privé sfeer maar ook in het openbaar. De moeilijke vraag is welk handelen gepast is om je aan te houden om je om over te kunnen dragen aan een opsporingsambtenaar die ja dan weer staande mag houden ( vragen om je persoonlijke gegevens enz ) Trouwens mag alleen een verdachte staande gehouden worden. Als het mij zou overkomen zou ik aangeven dat ik onschuldig ben en graag de politie erbij wil hebben. Als ze me niet laten gaan zou ik aangifte doen van onrechtmatig vasthouden en overwegen oom een civielrechtelijke procedure te starten voor de ontstaande schade.
Let wel dat MM voorwaarden mag opstellen onder welke je de winkel mag betreden. Als je je niet aan de voorwaarden houdt of wilt houden kunnen ze je de toegang weigeren. Let wel voorwaarden morgen noit je burgerrechten schenden.