Medion scanner (Aldi) zonder MacOS software

Ik wil een Medion Scanner MD5345 aansluiten (USB) op mijn Mac (iBook 1e generatie met MacOSX 10.3.3). Deze scanner is van Aldi en er is alleen Windows software meegeleverd. Heeft iemand een idee welke software ik daarbij zou kunnen gebruiken?

Graag jullie reactie!

Vuescan misschien? Waarom zijn mensen zo happig op de medion spullen?

Het lijkt goedkoop, dat spul van Medion. Maar een gemiddelde scanner van een merk dat wèl door Apple ondersteund wordt is meestal niet (veel) duurder.

Je bespaart je dan in ieder geval de stress van niet werkende (of aanwezige) drivers.

Je enige hoop is, zoals Olbo suggereerde, het programma VueScan. Anders even kijken op de site van medion.

Medion heeft geen OSX drivers op hun site. Die moeite kun je je dus besparen.

Thanks! Overigens is de scanner van mijn vriendin die een Windows machine heeft. Ik wil alleen proberen of ik het ding oook bij mij aan de praat krijg. Als er al zo'n ding in huis is wat je mogelijkerwijs kunt delen, waarom dan nog een tweede kopen, nietwaar? :oops:

Nogmaals dank,

Groet,
Marlo

Ik meen dat andere fabrikanten ook wel eens gebruik maken van Medion (HP). Probeer dus eens wat HP drivers uit. Kies dan een driver van een scanner die erop lijkt. Kan dan nog zijn dat de driver niet werkt omdat de hardware de verkeerde naam heeft. Ik weet niet of dat nog te omzeilen is. Hernoemen van hardware betekent namelijk dat je wat aan de embedded software (firmware) van de die scanner wil gaan doen. (en dan doet ie het weer niet meer bij je vriendin)