Medion scanner 'zoeken'

Hoi!

Ik heb een USB scanner op mijn g5 aangesloten, geen idee of hij werkt voor mac, maar hoe krijg ik contact met het ding? Moet ik daar drivers voor downloaden of iets? Wie heeft hier ervaring mee en tips?

Bij voorbaat dank!!

Je hebt inderdaad een driver nodig. Usb-scanner kan vaak een heel gezeik zijn, als de fabrikant geen osx drivers levert. Kijk eerst bij de fabrikant van je scanner, of die niet een osx driver hebben. Als die er echt niet is: er is een project van vrijwilligers, die proberen de taal van scanners zonder osx-driver te 'kraken' om zo zelf alsnog een osx driver te kunnen fabrieken. Te vinden op http://www.sane-project.org/ Misschien kan je jouw scanner daar ook mee aan de praat krijgen. Lees de info op hun site goed door voordat je de software van Sane installeert. Ik geloof dat ook Vuescan soms iets meer kan zien dan andere progs, maar van Vuescan weet ik niet zoveel. In mijn herinnering is het wel eens aan de orde geweest in dit forum, misschien moet je even zoeken.

Wat meer info over het type scanner zou welkom zijn. In principe zou je mac op de usb scanner moeten reageren, maar misschien moet je toch drivers installeren. kijk hier even: http://www.opendrivers.com/categorycompany/16/1956/scanner-medion-free-driver-download.html

Medion is een typisch PC merk. Dat wil zeggen dat het bedrijf geen mac (OSX) drivers maakt. Aangezien het een USB scanner is, zou je het kunnen proberen met [url=http://www.hamrick.com/]Vuescan[/url].

hij heet de medion MD 6228

Voor zover ik nu zoek zijn er vanuit medion geen drivers voor,

Medion,Lifetec,Tevion en Mustek maken allemaal dezelfde toestellen.

[quote:168f340f55="Pip"]hij heet de medion MD 6228

Voor zover ik nu zoek zijn er vanuit medion geen drivers voor,[/quote:168f340f55]
Dat had ik ook al uitgevogeld voor je, vandaar dat ik met de “vuescan” oplossing kwam.
echter, of het werkt weet ik ook niet… maar heel veel scanners worden er door ondersteund, die in “het dagelijks leven” geen OSX drivers hebben.

MAAR ALS JE GOED WILT SCANNEN KOOP JE BETER EEN GOEDE SCANNER

[quote:6c49ee6016="Jean Leleu"]MAAR ALS JE GOED WILT SCANNEN KOOP JE BETER EEN GOEDE SCANNER[/quote:6c49ee6016]

En als je niet wilt roepen in een forum gebruik je kleine letters.

PS.: Domme opmerking en hier niet van toepassing

[quote:0d28728078="Jean Leleu"]MAAR ALS JE GOED WILT SCANNEN KOOP JE BETER EEN GOEDE SCANNER[/quote:0d28728078] Dus als jij een auto gekocht hebt, en er mankeert iets aan, dan vraag je niet aan de garage of er iets aan gedaan kan worden, maar koop je gelijk een andere auto die 3x zo duur is?

makes sense (NOT)

Dan werkt ie niet met behulp van Sane. Je kan ze misschien helpen met info over de scanner, maar dat is wel een beetje voor de dapperen onder ons. Het groeit mij in ieder geval een beetje boven de pet: [quote:0d07c3a746]If you own an unsupported scanner, please send as much information as possible. Especially the output of sane-find-scanner -v -v and/or cat /proc/scsi/scsi (for SCSI scanners) or cat /proc/bus/usb/devices (for USB scanners) can help. If you dare to open the scanner, have a look at the text that's printed on the chips. That may help to identify the chipset. If you know that the scanner is similar to another one (e.g. supported by the same Windows driver), please also mention this fact.[/quote:0d07c3a746] (van http://www.sane-project.org/unsupported/medion-md6228.html )

geen ruzie maken mensen!

ik geloof er wel in dat deze scanner het kan doen op x, maar het wordt gewoon even zoeken. vuescan ziet 'm niet.
heb op sane gekeken maar ‘mijn’ model is nog niet gekraakt. ga het nu proberen met drivers die voor modellen zijn die er dicht in de buurt zetten (of is dat een dom idee?)

Nee dat is niet zo dom. Vaak worden slechts hogere resoluties of extra opties toegevoegd aan drivers, maar als je 'for the time being' ook zonder "extra's" kunt, is het wel een idee om een paar drivers te proberen. Zorg er echter wel voor dat je na elke mislukte poging de drivers en aanverwante bestanden allemaal delete, om problemen te voorkomen.

Heel vervelend dat je denkt een voordelige scanner te scoren en dan werkt ie niet op je Mac. Wat nog vervelender is: niet alleen de Medion sanner werkt (dus) niet, maar ook de externe harddisk niet (is een draadje over), mijn routeplanner (399 euro!!!) en nog veel meer Medion gedoe. ALDI is niet zo gelukkig met de electronische apparatuur die ze in de aanbieding flikkeren. Ik heb maar 1 advies: stoot je hoofd 1 keer aan Medion en trek je consequenties uit die les...