medion Wlan router

ik heb me de Medion Wireless router met 2 usb sticks gekocht , maar krijg deze niet aan de praat onder OSX , er zatern ook geen drivers voor osx op de cdrom.... iemand een idee?

bij aldi gekocht zeker ???

Dat is daar dikken brol

Dat je dat Medion-ding via de USB-sticks onder Mac OS 9 of OS X aan de praat zult krijgen kun je volledig vergeten tenzij je het onder Virtual PC probeert met windows 98 ofzo...Medion is zo'n merk dat apparatuur niet zelf maakt maar restanten inkoopt bij grote merken om er vervolgens eigen software en drivers bij mee te leveren. En zoals het een B-merk betaamt is het 'te duur' om ook het Mac OS te ondersteunen. In feite zou die router van bijvoorbeeld Sitecom kunnen zijn of E-Tech maar doordat de firmware op Medion staat is de bijgeleverde software waardeloos voor Mac-bezitters. Toch zou hij moeten werken onder het Mac OS aangezien jij het hebt over een draadloos apparaat. Als het goed is voldoet het aan de WiFi-norm 802.11b of 802.11g. Dan zou je voor je Mac een Airportkaart moeten aanschaffen als je die nog niet hebt en daarmee verbinding kunnen maken met die router. Het is wel te hopen dat je die router via een webbrower kunt instellen anders heb je echt een probleem: je zit dan met een apparaat dat je niet aan de praat zult krijgen. Dus geef wat meer specs en misschien lukt het dan wel om een oplossing te vinden. :finderoud:

wel, mijn router werkt met het 802,11g systeem. Als ik goed gekeke heb op de site van apple zou dit betekenen dat ik een Airport Extreme ga moeten aanschaffen. Mijn router is in te stellen via de browser. Ik moet immers verbinding maken met ip van de router en dan zo de instellingen doen in de browser. Je zei dat medion materiaal van andere merken gebruikt. Hebben deze dan geen OSX drivers? Want moest ik mijn usb stick zo aan de praat krijge zou ik héél tevreden zijn... dat spaart me wel een aanzienlijk bedrag uit in ieder geval.