Meegeleverde versie van MacOSX

Ik ben van plan volgende week een ibook aan te schaffen, maar vroeg me af welke versie van MacOSX meegeleverd wordt. Bijna nergens kon ik hier iets over vinden (behalve op de site van Dixons waar ze zeiden MacOSX 10.1 mee te leveren). Weet een van jullie waar een ibook met jaguar te koop is (liefst niet een pure internetwinkel) en wat er eigenlijk allemaal meegeleverd wordt met een ibook (MacOSX op CD etc?).

Bij mijn iBook (via Dixons) zat niet veel extra's aan software, behalve 10.1 kwam ik Apple works en Automatic (spelletje) tegen.

Bij mijn iMac zat meer aan extra software.

Ik denk dat ze er 10.2 bij stoppen, het zou toch gek zijn als ze een niet up-to-date systeem zouden leveren (bij een net gekochte emac zat wel 10.2)

J-W

Volgens mij shippen ze gewoon 10.2 bij de nieuwe Macs.

Adriaan

[quote:post_uid0="Cyberwolf"]Bij mijn iBook (via Dixons) zat niet veel extra's aan software, behalve 10.1 kwam ik Apple works en Automatic (spelletje) tegen.

Bij mijn iMac zat meer aan extra software.[/quote:post_uid0]
Dat is niet veel. Bij mijn iBook zat:

-Mac OS 10.1.4 (toen het nieuwste)
-Mac OS 9.2.2
-Programma cd-rom (Appleworks, faxStf en wat spelletjes)
-Apple Hardware test cd
-Programatuur herstel cd's (3 stuks).

Maar als je nu een iBook zou kopen hoort 10.2 erbij te zitten!

Je zou zeggen dat het allerlaatste erbij moet zitten. Niets is minder waar, om de doodsimpele reden dat bijvoorbeeld bij de nieuwe iMac de meest recente software, van het moment van uitleveren door Apple.

Hierdoor staat bij mij in de winkel de 17" iMac met 10.2, maar ook het instapmodel met nog 10.1.3, model van toe-ie net uitkwam. Upgrade? Downloaden! 10.2, tegen administratiekosten direct bij Apple bestellen of kopen (E 165)

Zo gaat dat helaas… :frowning:

hey,

bij alle iBooks wordt Jaguar bij geleverd, behalve bij de dixons, want die verkopen over het algemeen machines die een half jaar oud zijn…

zo stond er twee weken geleden nog een 600MHz (de eerste versie) die in november 2001 geintroduceerd is te koop voor veel te veel geld…
en ze hebben in utrecht ook nog een G4 933 staan …

ze verkopen dus te oude spullen voor te veel geld…
maar in principe zit bij alle modellen die na 24 augustus (toch…?) zijn aangekocht door de winkels, gewoon jaguar erbij

HS-L

Je moet hem gewoon bij de Machouse in Woerden halen, dan weet je zeker dat alles goed gaat. Ook al is er een keer iets aan de hand. www.machouse.nl[/url]

Groet Makkie B.

[quote:066bba7ca5="Makkie B"]Je moet hem gewoon bij de Machouse in Woerden halen, dan weet je zeker dat alles goed gaat. Ook al is er een keer iets aan de hand. www.machouse.nl[/url]

Groet Makkie B.[/quote:066bba7ca5]

Als een mac voor 24 augustus van de fabriek gekomen is, dan zit er geen 10.2 bij maar 10.1.5, dus wat jij voorstelt om de mac bij Machouse te kopen om er zeker van te zijn dat Jaguar er bij zit is geen vaststaand feit.
Ik kocht mijn iMac op 26 augsutus bij bovengenoemd bedrijf en versie 10.1.5 was bijgeleverd. Je kunt van te voren dus beter even vragen.

kijk hier is...:

http://www.macosx.nl/forum/viewtopic.php?t=92

dan zie je dat het ook daar niet altijd goed gaat…
en de apple costumer-service kan het bevestigen

-.HS-L.-

Beetje late reaktie (ben een beetje door de oude zooi aan het bladeren). Maar ik heb een maandje geleden een iBook gekocht en daar zat gewoon netjes Jaguar op, met 3 recovery-CD's, of hoe dat ook heet in de Apple wereld. Gekocht bij MacHouse in Woerden.