Meekijken op andere computer

Mijn vader is een beginneling met computers in het algemeen. Ik help hem zoveel mogelijk via ichat en met het programma [url=http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/7803]SnapperHead[/url] Nu vraag ik mij af of er nog een andere mogelijkheid is om mee te kijken in zijn computer indien er zich problemen stellen en deze van bij mij thuis uit op te lossen.

Alvast bedankt voor jullie reacties, wenkie.

Zoek eens met bijv. versiontracker.com op 'VNC'. Op de ene computer installeer je 'OSXvnc' (server) en op de andere 'VNCViewer'. Gebruik ik zelf ook, en is hiervoor denk ik zeer geschikt. Succes!

Ik vind VNC zelf nogal lastig en langzaam, gebruik zelf Apple Remote Desktop, is alleen een beetje duur als je het voor maar 1 computer gebruikt, of je moet er op een "andere" manier aan zien te komen, maar daar ga ik niet op in :wink:

[quote:6e190ed4d9="ibook2fast"]Zoek eens met bijv. versiontracker.com op 'VNC'. Op de ene computer installeer je 'OSXvnc' (server) en op de andere 'VNCViewer'. Gebruik ik zelf ook, en is hiervoor denk ik zeer geschikt. Succes![/quote:6e190ed4d9]

Ga VNC eens uitproberen.
Ik weet dat ik de server op mijn vader’s computer moet zetten en de viewer hier thuis, maar aangezien ik een leek ben in deze zaken had ik graag nog een beetje meer info gehad over de instellingen en het gebruik.

Alvast bedankt

Ik vindt maar geen oplossing voor onderstaand probleem. Heb OSXvnc (server) op mijn vaders mac geinstalleerd en hier thuis Chicken of the VNC. Heb dit nu al een paar keer uitgeprobeerd maar het is echt niet te doen, zoo... traag, elke beweging duurt wel een eeuwigheid. Verbinding maken lukt dus veronderstel ik dat de juiste poort (5900) in de firewall op mijn vaders mac is geopend. Mischien zie ik iets over het hoofd? :?

Van de [url=http://www.redstonesoftware.com/vnc.html]OSXvnc FAQ[/url]: [code:1:5c8569db5d]Q: I'm connecting to a system using VNC and it's not very fast, how can I improve the refresh rate/performance of OSXvnc?

A: One thing you can do is look at your selected encoding, you don’t always want to choose the strongest one, it takes more CPU time on the VNC server and VNC client machine. We’ve found that for a LAN you are actually better off with Hextile, Zlib (Raw) or Zlib (Hextile) than the stronger compressions ZRLE and Tight (which are better over low bandwidth). This can very based on your machines as well, if they are G5’s go ahead with the stronger encodings. G3’s are very slow machines at this point for both clients and servers and so VNC is pretty slow on these no matter what you do, in a LAN environment you might even consider going with RAW (no encoding) for these machines.

Also, keep in mind that MacOS X uses a LOT of colors, more than some operating systems, there is shading and coloring going on in places you wouldn’t even notice, but it’s there. As just an example, if you have font smoothing set for a flat panel monitor your “Black” letters actually have red on one side and blue on the other(illustrated here), this is much harder on VNC than just two pixel colors. You can improve this by launching System Preferences, going to the “Appearance” tab and setting your font smoothing to Standard.

Another factor which many people ignore is the desktop background, Apple ships with a number of lovely backgrounds but they have millions of colors, so each time your desktop is exposed VNC has to resend that part of the intensive image. Instead set your background to the monotone white, grey or black, which is fast for VNC to send.[/code:1:5c8569db5d]