Meer dan 1 Apple en Tech tool

Nu heb ik Tech Tool, http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=21457 ,maar ik heb meer dan 1 apple...

In de handleiding lees ik dat je binnen je netwerk maar een (1) versie kan installeren. Je hebt een extra serienummer nodig om op meer computers te kunnen werken. (verkrijgbaar tegen een “fee”, overigens niets over te vindenop de micromat site). Hoe groot zou die “fee” zijn.

Daar hebben jullie vast wat op gevonden…

Installeren op een externe schijf schreef “stanwillemse” ergens, maar kan het ook anders?? Mis je bij installatie op externe schijf niet de automatische controle die je TT kan laten doen?

Ik ben benieuwd wat jullie al hebben bedacht.

Klopt, via een externe schijf staat de automatische controle niet aan, want dan dien je TTP alsnog te installeren op je Macs.

Wat je kunt doen is het volgende: Heb je een firewall die uitgaand verkeer kan tegenhouden, zorg er dan voor dat TTP niet naar buiten kan gaan… dit is niet direct illegaal, aangezien jezelf mag en moet kunnen beslissen welk progje naar buiten gaat bellen. Ook kun je hiervoor Little Snitch gebruiken.

Voor zover ik weet moet je gewoon dokken voor een extra versie, maar ik kan me voorstellen dat een tweede versie niet het volle pond vergt. Ik zou zeggen: vraag het ze :smiley:

Dat zal ik doen. Toch benieuwd wat t kost....Ik zal t laten weten op deze plek.

En als je nu gewoon even het internet kabeltje uit je modem haalt en aangeeft later te registreren?? niet via internet.

je kan namelijk installeren en aangeven dat je geen internet hebt.

bovendien , als de macs niet in een netwerk hangen geldt dan nog steeds dat je ttp maar een keer kan installeren?
zou moeten kunnen want er wordt op de installatieschijf (is cd-rom) van ttp4 natuurlijk niets weggeschreven.

of klopt dit niet.

Later registreren is prima, maar het checkt de Serial en die is hetzelfde. In een netwerk herkent hij de andere TTP. Op het moment dat je TTP niet installeert en dus alleen de CD draait, dan heb je het probleem niet, maar vanaf CD draaien is niet aan te raden, bovendien werken de automatische check-functies niet. :)

Extra serienummers kosten 39,97 dollar!!

"Additional serial numbers are $39.97 each. You may order online at
www.micromat.com and click on the Micromat Store button, or you may call us
direct at (707) 566-3831 or 1-800-829-6227. Please have you current TechTool
Pro 4 serial number at hand when placing your order. Please feel free to
send another email if you have any other questions.
Thank you.

Sincerely,

Kacie Camilli
Micromat Inc.
1055 W. College Ave., #333
Santa Rosa CA 95401
707-566-3831 – Customer Service
707-566-3871 - FAX
www.micromat.com "

En BTW? :wink: