Meer dan 1Gb Ram op een iMac G4 700 ?

Hij zou nog een tijdje mee moeten kunnen, mijn iMac G4/700 (wat mij betreft de mooiste iMac)... Maar dan wel een Superdrive erin en meer dan 1 Gb geheugen. Apple ondersteunt dat echter niet, maar betekent dit nu dat de machine het ook daadwerkelijk niet herkent ? Of doet hij het stiekem toch, zoals vroeger de Performa's en 6100's.

Heeft iemand hier al (positieve) ervaringen mee ?
:apple: :smiley:

Ik heb 768mb in mijn iMac G4 800 Superdrive Is dus verdeeld in:

512MB (laptop geheugen) onder in de iMac
256MB SDRAM inwendig.

Heb een keer die SDRAM kaart vervangen voor een 512 mb maar die werd niet gevonden met resultaat dat ik totaal 512 mb had, dus heb ik de 256 mb maar weer terug gezet.
Het kan zijn dat het type geheugen niet goed is geweest maar ik heb dat niet verder onderzocht.

Wat ik wel heb gedaan is een nieuwe brander en harde schijf er in gezet
Ik heb nu een DVD+/-RW 16x Dual Layer en een Western Digital 200GB schijf.

Loopt als een trein, alleen na het installeren van even het programmaatje patchburn draaien en de brander wordt ook herkent in iDVD en iMovie e.d.

Maar ik heb al eerder iets over geheugen gelezen en het schijnt dat mac nogal kieskeurig is met geheugen kaartjes.

Ik wil mijn G4 700 ook upgraden met een bankje van 512 erbij. Iemand een idee welke erin te plaatsen (merk, model e.d.}.. aan welke prijs? Net als Mouse ben ik van mening dat dit toch echt de mooiste iMac is..