Meer dan 2 uur branden in IDVD

Ik ben bezig om met IMovie een film te maken, als ik t nu uitreken kom ik - over de gehele periode van 8 weken - uit op 145 minuten. Kan IDvd dat dan toch branden, dus net als mn Dvd recorder op de LP stand en tot hoeveel minuten kan ik dan totaal gaan? In de help-file kon ik hierover niets vinden .........

Volgens mij is dit mogelijk wanneer je bij iDVD preferences 'best quality' instelt. Hij zal dan je film naar de best mogelijke kwaliteit op je DVD zetten. Zorg ook dat je bij project -> project info je DVD size op single layer (4,0 GB) hebt staan. Je kunt nu na het importeren van je film bij customize (re onder) en dan status info zien hoe vol je DVD is. Is 't meer dan 4,0 GB, dan gaat het niet lukken.

ok, dus ik moet echt zien dat ik in de buurt van de 120 minuten blijf, thx ;)

Je kan het ook op 2 DVD's zetten natuurlijk.

[quote:0756df5d9c="rulus"]Je kan het ook op 2 DVD's zetten natuurlijk.[/quote:0756df5d9c]

of op een DL DVD

[quote:1357669fda="rulus"]Je kan het ook op 2 DVD's zetten natuurlijk.[/quote:1357669fda]

daar heb ik ook al over zitten denken, maar het gaat om een film van t opgroeien van pups, de eerste acht weken, en ik ben uitgegaan van om de andere dag 5 minuten, maar de eerste weken is denk ik ook 3 minuten wel genoeg en dan kom ik aardig uit.

Een filmpje van 70min heeft er bij mij bijna 5u over gedaan om te branden. (Powerbook G4 1,5Ghz 1GB Ram) Langer dan 5u om te multiplexen, comprimeren enz. vind ik echt wel te lang...

Een gewone gebruiker verwacht wanneer hij een film overzet van camera naar video-recorder, dat dit ook even snel gaat als een afgewerkte film uit iMovie naar iDVD exporteren. Dit duurt véél te lang.

[quote:21ad0b7c68="Aardbeihoofd"]Een filmpje van 70min heeft er bij mij bijna 5u over gedaan om te branden. (Powerbook G4 1,5Ghz 1GB Ram) Langer dan 5u om te multiplexen, comprimeren enz. vind ik echt wel te lang...

Een gewone gebruiker verwacht wanneer hij een film overzet van camera naar video-recorder, dat dit ook even snel gaat als een afgewerkte film uit iMovie naar iDVD exporteren. Dit duurt véél te lang.[/quote:21ad0b7c68]

Dat komt nu eenmaal omdat DVD digitaal is en een hoge beeld kwaliteit heeft. Door deze hoge kwaliteit zijn de ongecomprimeerde videobestanden waar iMovie mee werkt maar liefst 1 GB per 5 minuten materiaal. Als je dit naar een dvd schrijft worden de bestanden 5 maal verkleint zodat het op een DVD schijfje past. En dit gebeurt bovendien met behoud van die hoge kwaliteit. Dit comprimeren is nogal een prestatie en kost dan ook veel rekentijd.

[quote:c4a00a1543="Aardbeihoofd"]Een filmpje van 70min heeft er bij mij bijna 5u over gedaan om te branden. (Powerbook G4 1,5Ghz 1GB Ram) Langer dan 5u om te multiplexen, comprimeren enz. vind ik echt wel te lang...

Een gewone gebruiker verwacht wanneer hij een film overzet van camera naar video-recorder, dat dit ook even snel gaat als een afgewerkte film uit iMovie naar iDVD exporteren. Dit duurt véél te lang.[/quote:c4a00a1543]

Dat het lang duurt weet ik heb vorig jaar ook al zo’n DVD gemaakt, de brandtijd doet er niet toe het gaat erom hoeveel minuten ik op de DVD kwijt kan!!

Ik vind iDVD baggerkwaliteit leveren, ook al stel je het in met "best quality". De beste ervaring heb ik nog met omzetting naar full quality QT en dan in Toast 7 branden. Gaat niet (veel) sneller, maar in Toast 7 kun je alles netjes instellen wat de kwaliteit bepaald. Je kunt zelf de bitrate op een site calculeren en instellen. http://www.videohelp.com/calc.htm

[quote:40e516b831="Turbanus"]Ik vind iDVD baggerkwaliteit leveren, ook al stel je het in met "best quality". De beste ervaring heb ik nog met omzetting naar full quality QT en dan in Toast 7 branden. Gaat niet (veel) sneller, maar in Toast 7 kun je alles netjes instellen wat de kwaliteit bepaald. Je kunt zelf de bitrate op een site calculeren en instellen. http://www.videohelp.com/calc.htm[/quote:40e516b831]

dus met IMovie maken, dan openen in QT en omzetten naar … ?
en dan branden met Toast

Je kunt toch vanuit iMovie via "deel" naar elke exportoptie. Pak dan de full quality en zet die op je desktop en sleep hem in Toast 7. Draai beide films maar eens na elkaar en vergelijk. Je zult het zien hoe matig iDVD is....

Overigens is de grote videohelper hier Unsound, die heeft me vele malen op weg geholpen met ditjes eb datjes.

[quote:da461b148d="Turbanus"]Je kunt toch vanuit iMovie via "deel" naar elke exportoptie. Pak dan de full quality en zet die op je desktop en sleep hem in Toast 7. Draai beide films maar eens na elkaar en vergelijk. Je zult het zien hoe matig iDVD is....[/quote:da461b148d]

thx, ik ga van de week ff een testje maken met t deel wat ik al heb nu, iets van 30 minuten, kijken of dat veel scheelt met die van vorig jaar, de movie was prima, maar de DVD vond ik best tegenvallen idd.

Kortere films tot 30 min kun je ook heel goed op een SVCD zetten via Toast. Dan heb je dus geen DVD-brander nodig

[quote:bc04230b27="Turbanus"]Kortere films tot 30 min kun je ook heel goed op een SVCD zetten via Toast. Dan heb je dus geen DVD-brander nodig[/quote:bc04230b27]

snap ik maar het gaat om een kwaliteitstest voor de grote film :wink:

[quote:c6a9460b3f="Turbanus"]Ik vind iDVD baggerkwaliteit leveren, ook al stel je het in met "best quality". .......[/quote:c6a9460b3f]

Zou de nieuwe iDVD’06 ook nog steeds “baggerkwaliteit” leveren of is dat verbeterd?? Volgens mij kun je ook dual layer dvd’s ermee branden, en kiezen voor 4:3 of 16:9 beeld, dus goede kans dat je nu wel kwaliteits dvd’s krijgt!

[quote:1a379fc339="Turbanus"]Je kunt toch vanuit iMovie via "deel" naar elke exportoptie. Pak dan de full quality en zet die op je desktop en sleep hem in Toast 7. Draai beide films maar eens na elkaar en vergelijk. Je zult het zien hoe matig iDVD is....[/quote:1a379fc339]

Dit heb ik gedaan en dan krijg ik een film.dv
als ik die op DVD wil branden krijg ik de melding
“CD-ROM XA or Audio tracks cannot be written to DVD” (Toast 7.0 Titanium)

[quote:685b3a4c21="nemcis"][quote:685b3a4c21="Turbanus"]Je kunt toch vanuit iMovie via "deel" naar elke exportoptie. Pak dan de full quality en zet die op je desktop en sleep hem in Toast 7. Draai beide films maar eens na elkaar en vergelijk. Je zult het zien hoe matig iDVD is....[/quote:685b3a4c21]

Dit heb ik gedaan en dan krijg ik een film.dv
als ik die op DVD wil branden krijg ik de melding
“CD-ROM XA or Audio tracks cannot be written to DVD” (Toast 7.0 Titanium)[/quote:685b3a4c21]

Heb je niet per ongeluk nog audio tracks in Toast staan? Maak eens een nieuw project aan in Toast en kijk of het dan lukt.

nee geen audiotracs, maar uiteraard heeft de film zelf wel geluid ..............