Meer tijd tussen OSX upgrades (was: 10.4 in de Wacht)

Volgens een artikel op macdaily nnews ... zal de ruimte tussen de grote update's langer gaan duren omdat 10.3 nu toch al volwassen is ....

Is dit goed of slecht nieuws ??

Ik denk voor bedrijven goed nieuws die kunnen 10.3 nu op hun gemak invoeren en niet meteen te horen krijgen ja maar dat werkt beter in 10.4 …

Prive … is het jammer wil graag voorop lopen … :slight_smile:

het ligt er aan hoe je het bekijkt, het is altijd leuk om er nieuwe dingen bij te krijgen, maar om nu ieder half jaar €120 te betalen is wat minder

ik denk dat dit geldt ná 10.4. 10.4 is immers al grotendeels ontwikkeld en wordt gedemonstreert in juni. Waarschijnlijk te koop voor eind 2004.

Overigens kan ik de keuze van apple wel billijken. Elk jaar een update is wat overdreven. Vooral nu osx qua stabiliteit goed is.

Het is echter wel jammer… een nieuw osx is toch altijd weer een hoogtepunt in mijn zo grijze bestaan als loonslaaf…

[quote:dc7f41e7f4="eiko"]het ligt er aan hoe je het bekijkt, het is altijd leuk om er nieuwe dingen bij te krijgen, maar om nu ieder half jaar €120 te betalen is wat minder[/quote:dc7f41e7f4]

overdrijven is ook een vak … :slight_smile: ieder jaar … 8)

moet je maar eens uitrekenen wat het kost om een heel jaar te roken :P

laat ze nog even een 10.3.4 uitbrengen! Hebben we weer iets om op korte termijn naar uit te kijken!

En dan 10.3.6, tenslotte 10.3.8 voor de grote overstap naar 10.4....

misschien wil Apple wel de jaartallen bijbenen: mochten ze dit jaar nog Tiger 10.4 uitbrengen dan is dit nog in het jaar 2004. Het staat immers mooi om 10.5 uit te brengen in 2005. Enzoverder. Ach, zomaar in een gedachte!

Ach, er zijn nog wel aardig wat dingen die aan MacOSX kunnen verbeterd worden. Alleen ik vraag me af wat Apple er nog in kan stoppen wat nog echt innovatief is. Word een lastigere taak met elke nieuwe versie. :P

[quote:95b6169192="Sage"]Ach, er zijn nog wel aardig wat dingen die aan MacOSX kunnen verbeterd worden. Alleen ik vraag me af wat Apple er nog in kan stoppen wat nog echt innovatief is. Word een lastigere taak met elke nieuwe versie. :P[/quote:95b6169192]

Het zijn knappe koppen daar bij Apple. Ik geloof erin dat ze de mensen weer gaan verbazen met nieuwe innovatieve onderdelen. Moeilijk …ja , maar moeilijk gaat ook.
Der zijn wel nog een aantal richtingen te bewandelen die nog nooit (bij mijn weten) geimplementeerd zijn in een OS. Zoals Spraaktechnologie ( zijn geruchten rond)…

[quote:376344ce6e="LoveBug356"][quote:376344ce6e="Sage"]Ach, er zijn nog wel aardig wat dingen die aan MacOSX kunnen verbeterd worden. Alleen ik vraag me af wat Apple er nog in kan stoppen wat nog echt innovatief is. Word een lastigere taak met elke nieuwe versie. :P[/quote:376344ce6e]

Het zijn knappe koppen daar bij Apple. Ik geloof erin dat ze de mensen weer gaan verbazen met nieuwe innovatieve onderdelen. Moeilijk …ja , maar moeilijk gaat ook.
Der zijn wel nog een aantal richtingen te bewandelen die nog nooit (bij mijn weten) geimplementeerd zijn in een OS. Zoals Spraaktechnologie ( zijn geruchten rond)…[/quote:376344ce6e]
Spraaktechnologie zit al sinds MacOS 7 dacht ik in het OS. Het werkte ook nog trouwens. Zit natuurlijk ook in MacOSX. Met dezelfde stemmen als die uit versie 7. :wink:

Maar er zijn vast wel wat zaken die er in kunnen. Maar het grote publiek moet het natuurlijk ook leuk vinden en het moeten ook nuttige zaken zijn. :stuck_out_tongue:

Met spraaktechnologie bedoel ik dat je de computer met je stem kunt bedienen. Heb ooit een L&H versie gehad op PC en het werkte nog goed ook.

Volgens mij kan je al spraakcommando's geven, zoals "switch to <programma>". Dat deed ie bij mij wel maar bij een vriend met een TiBook niet, hehe. Ik weet alleen niet of het allemaal een beetje uitgebreider is dan dit, mag hopen van wel.

De tijd tussen updates mag wel wat groter worden. Wil Apple een beetje groei kunnen krijgen in het zakelijk segment, dan is rust wel prettig. Een ICT afdeling heeft geen tijd/zin/budget om elk jaar weer een migratie traject uit te voeren.