Meer werkgeheugen in OS X

Hoi allemaal,

De visuele effecten in iTunes lopen niet vloeiend. Hoe geef ik iTunes meer geheugen? Als ik naar m’n menumeters kijk dan zie ik dat het lang niet al m’n werkgeheugen gebruikt. Ik heb 1.5GB en met de Finder aan gebruikt het nog geen 150mb.

Ik weet dat je het in OS 9 wel kon instellen maar met Apple + I kom ik niet meer ver.

Iemand suggesties?

Je kunt dat ook niet meer instellen, als een App meer geheugen nodig heeft dan vraagt ie dat wel aan het MacOS en dan krijgt ie dat gewoon, dat je effecten niet lekker lopen kan ook aan je videokaart liggen, of aan de snelheid van je processor, wat voor mac heb je?!?!?!

G4 Quicksilver 800mhz. Os 10.2.6

[quote:796305e6da="WebJ"]De visuele effecten in iTunes lopen niet vloeiend. [/quote:796305e6da]

Heb je het normale onderhoud passend bij MacOSX gepleegd? (EHBO, chronscripts, herstel bevoegdheden, reprebind?)

bij de ouwe itunes liepen de effecten bij mij, emac 700mhz, vloeiend en bij mijn broer, imac 800mhz, met een hoop haperingen. snapte ik toen ook niet, bij hem was toen alles nog origineel dus geen extra hard- of software...

Het is ook niet de bedoeling dat je programma's meer of minder geheugen gaat geven. Je zou bijvoorbeeld de optie [b:247edef73d]Faster but rougher display[/b:247edef73d] aan kunnen zetten, of itunes meer voorang kunnen geven t.o.v. andere applicaties.

Dit kan met de terminal, maar als je geen idee hebt wat het is dan zou je ook Process Wizard kunnen downloaden.

Bedankt voor jullie reacties!