meerder films op EEN DVD

Hallo

het lukt me wel om een “eigen” film op een DVD te branden maar hoe kan ik verschillende filmps achter elkaar op EEN DVD branden???Zo is het een nogal dure sport…

Bedoel je dat je een menu krijgt waarin je kunt kiezen welk filmpje je wilt afspelen? Volgens mij kan dat in iDVD.

ff een mss stomme vraag, maar kan je met iDVD ook je filmpjes op een cd branden?

Geen idee, ik heb geen iDVD. Jij wel? Gewoon proberen dan.

kheb nog niet eens een mac, mar kben van plan iBook G4 te kopen na speedbump (12 inch) mar angezien dat dar geen dvd brander op is zou ik dat graag ff weten :)

iDVD brandt alleen op DVD's (dus niet op CD's). Volgens mij staat er zelfs helemaal geen iDVD op Macs zónder DVD-brander...

iDVD draait gewoon op een systeem zonder brander. Op mijn iBook G4 draait het vrij soepel. Ik maak na het project te hebben afgerond een image en die brand ik dan op een oude XP bak op een DVD, werkt prima!

en van een image kan je dan ook weer een cd bakken, maar dan moet je volgens mij wel toast om te branden

[quote:e85541b4b1="roos"]Hallo

het lukt me wel om een “eigen” film op een DVD te branden maar hoe kan ik verschillende filmps achter elkaar op EEN DVD branden???Zo is het een nogal dure sport…[/quote:e85541b4b1]

gewoon meerdere films tegelijk naar de interface slepen
dan maakt iDVD automatisch meerdere menu-items aan…
stuk voor stuk gaat ook gewoon.

ik denk dat je em vanuit iMovie doordouwt naar iDVD?
dan moet je dus eerst de films aanmaken via “Delen”

[quote:5eeaf6da1c="Didjee"]iDVD brandt alleen op DVD's (dus niet op CD's). Volgens mij staat er zelfs helemaal geen iDVD op Macs zónder DVD-brander...[/quote:5eeaf6da1c] ik heb geen DVD brander maar toch iDVD dus uw gedachte is fout...

je kan altijd een externe DVD schrijver kopen hé

als films niet te groot zijn, dan kun je de mappen video_ts en audio_ts op een cd branden, gewoon via de finder. Ik heb dit een maand of vier geleden gedaan en dat werkte prima.

Op een dvd speler afspelen en op een mac werkte toen goed.

Lege CD-R in de lade, dan het findervenster openen en de mappen er naartoe slepen. Dan op het “brand schijf” knopje klikken en wachten tot 'ie klaar is.

groet,

Richard.

Ik wil de dvd's cop. omdat de kleinkinderen er nog niet zorgvuldig mee kunnen omgaan (originele)

't is de eerste keer dat ik zoiets doe , vandaar de volgende vraag

De dvd is geript (dat wel) maar verder weet ik het hoegenaamd niet.

Ik zou al die reclame eruit willen maar wel de nederlandse taal erbij.

Wie kan mij dit eens eenvoudig uitleggen aub.
met dank

In DVD2OneX (niet gratis) kan je dan een "film copy" maken. Het grootste bestand kiezen en in de talen kan dan ook kiezen welke taal en/of ondertiteling er bij moet.

en kan dit met Toast dan niet ? talen selecteren enz....

en dvd op Mac gekop. zijn die dan ook op PC te lezen ? Ik heb hier og een oude pc staan waarop ze dan de films kunnen bekijken, anders heb ik mijn Mac niet meer beschikbaar

Dit kan niet met Toast. Met Toast kan je alleen weer de Video TS map die DVD2OneX genereerd op een DVD branden. De DVD's zou je gewoon op een PC moeten kunnen spelen. Voor de zekerheid zou je er wel voor kunnen kiezen om op DVD-R te branden. Zekere oudere DVD speler ondersteunen alleen dit formaat.

[quote:5e6389355e="pensioengerechtigde"]Ik zou al die reclame eruit willen maar wel de nederlandse taal erbij.[/quote:5e6389355e]

Voor het ripper van een DVD zou ik MacTheRipper adviseren. Hier kan je aangeven welke onderdelen van de film je geript wilt hebben.

En met DVD2OneX kan je onder andere aangeven welke taal / ondertiteling als standaard wordt ingesteld. Dit heb ik ook wel eens gedaan voor een vriendin van mij. Ze heeft de originele film maar haar kinderen worden nu oud genoeg om door te hebben hoe een DVD speler werkt maar nog niet oud genoeg om door te hebben dat je met DVD geen frisbee kan spelen. :slight_smile:

Als je niet te veel rare dingen wilt zijn dit de stappen:

1. Rip de DVD met MacTheRipper
  2. Comprimeer met DVD2oneX
  3. Branden

toch heb ik nog wat vragen :

Ik heb met dvd Backup een copie op mijn thuismap gemaakt van een videofilm

(is gelukt)

nu wil ik met DVD2Onex de copie branden .
Hoe moeten de instellingen zijn aub :

Bron (waar deze backup staat thuismap)

Uitvoer : DVD R ??? of
eigen gedef. ???

Kopie film of
schijfkopie ? of
samenvoegen

Verhouding variabel - constant of selectief. ?

hartelijk dank

niemand ???

Het branden van een DVD doe je niet met DVD2OneX.

Met DVD2OneX is voornamelijk bedoeld om ervoor te zorgen dan de film wel op 1 DVD past. Dus als je DVD rip 6 Gig is zal DVD2OneX hiervan 4,4 Gig van maken. Het uitvoer bestand zal je moeten branden naar DVD (b.v. met Toast).

Als je niets raars wilt doen met DVD2OneX dan hoef je de diverse opties niet te veranderen. (bv twee VIDEO_TS folders samenvoegen). Standaard staat alles goed ingesteld.

Helaas heeft DVD2OneX geen duidelijke handleiding. Deze handleiding is beschikbaar.

N.B. indien je DVD-rip kleiner is dan 4,4Gig dan hoef je DVD2OneX niet eens te gebruiken maar kan je het meestal gelijk branden naar DVD.

Tip: koop een rewritable DVD. Hierdoor kan je lekker spelen en de diverse settings uitproberen.

Pieter bedankt ik zal toch maar een herschrijfbare kopen om te oefenen

met de pc kan hij de dvd wel lezen en met Mac niet. En toch wil ik de Mac ervoor gebruiken aangezien de PC voor het kleine grut is om films te bekijken , zodat ik de Mac zelf kan gebruiken hé.