Ik moet 100 kopieën maken van een zelf gemaakte DVD. Waar kan ik het aantal instellen? In de helpfunctie bij de Tigerversie zag ik dat ik op een driehoekje rechtsboven kan klikken, maar bij Leopard staat er onder dat driehoekje alleen de schrijfsnelheid.
[quote:ced9bc5f66="MacbookTo"]Ik moet 100 kopieën maken van een zelf gemaakte DVD. Waar kan ik het aantal instellen? In de helpfunctie bij de Tigerversie zag ik dat ik op een driehoekje rechtsboven kan klikken, maar bij Leopard staat er onder dat driehoekje alleen de schrijfsnelheid.[/quote:ced9bc5f66]
Je kunt eerst een disk image van je DVD maken met DVD Imager. Het disk image kun je zo vaak branden als je wilt met ‘disk utility’.
En daar gaat de vraag dus ook over... In Disk utility kan je dus blijkbaar nergens aangeven hoe vaak de image gebrand moet worden...
was ook niet het geval in tiger hoor
[img:230509c12d]http://www.kenstone4.net/fcp_homepage/images_multisession_burn_tiger/09_multisession_burn_tiger.jpg[/img:230509c12d]
bron:http://www.kenstone4.net/fcp_homepage/
Op os x heb ik nog geen software tegengekomen die dat kan
misschien met automator??
[quote:6c97c34091]Op os x heb ik nog geen software tegengekomen die dat kan [/quote:6c97c34091] Toast kan het in ieder geval wel.
[quote:9bd075fa25="unSOUND"]En daar gaat de vraag dus ook over... In Disk utility kan je dus blijkbaar nergens aangeven hoe vaak de image gebrand moet worden...[/quote:9bd075fa25] Je zult de gebrande DVD er toch eerst uit moeten halen, en er een volgende lege DVD inschuiven. Met een klik op 'Burn' brand je de volgende. Etc.
En ga jij dan zelf de tel bijhouden tot je bij 100 bent ?
Zou je zo'n opdracht niet kunnen maken in automator en appelscript?
[quote:e6b7772024="unSOUND"]En ga jij dan zelf de tel bijhouden tot je bij 100 bent ?[/quote:e6b7772024] Daar heb je toch je kinderen voor? ;-)
Serieus: leg vantevoren 100 lege DVDs klaar. Als de stapel op is, ben je klaar!
[quote:c5e32808fe="Pieterr"][quote:c5e32808fe="unSOUND"]En ga jij dan zelf de tel bijhouden tot je bij 100 bent ?[/quote:c5e32808fe] Daar heb je toch je kinderen voor? ;-)
Serieus: leg vantevoren 100 lege DVD klaar. Als de stapel op is, ben je klaar![/quote:c5e32808fe]of der bestaat vast we software voor waardoor je het makkelijk kan bijhouden aan de hand van een turfsysteem ofzo
[quote:8211d54b48="unSOUND"][quote:8211d54b48]Op os x heb ik nog geen software tegengekomen die dat kan [/quote:8211d54b48] Toast kan het in ieder geval wel.[/quote:8211d54b48]waar staat dat in toast?
Bij Tiger stond er onder de helpfunctie bij schijfhulpprogramma:
[quote:c1fa55564d]8. Als i extra opties wilt instellen, bijvoorbeeld om de schijf meerdere keren te beschrijven, klikt u op het driehoekje in de rechterbovenhoek.
[/quote:c1fa55564d]
Bij vluchtig overlezen dacht ik dat je hier het aantal in kon geven. Deze functie staat er in Leopard, bij de helpfunctie onder DVD dupliceren niet meer bij.
Op onze Windows PC kun je wel het aantal opgeven. Het brandproces verloopt dan sneller en idd behoef je niet te tellen.
[quote:42d6be09b7="MacbookTo"]Bij Tiger stond er onder de helpfunctie bij schijfhulpprogramma:
[quote:42d6be09b7]8. Als i extra opties wilt instellen, bijvoorbeeld om de schijf meerdere keren te beschrijven, klikt u op het driehoekje in de rechterbovenhoek.
[/quote:42d6be09b7]
Bij vluchtig overlezen dacht ik dat je hier het aantal in kon geven. Deze functie staat er in Leopard, bij de helpfunctie onder DVD dupliceren niet meer bij.[/quote:42d6be09b7]
Deze optie is bedoeld om [i:42d6be09b7]dezelfde schijf [/i:42d6be09b7] meerdere keren te kunnen beschrijven.
[quote:ff84f4fe62="ollebolle"]waar staat dat in toast?[/quote:ff84f4fe62] Bij de Recorder settings.
[img:ff84f4fe62]http://www.antisound.nl/Plaatjes/toast_nr.jpg[/img:ff84f4fe62]
Ja, Pieterr, daar was ik dus al achter gekomen, maar Ollebolle is in ieder geval door mijn vraag geholpen. Hartelijk dank trouwens voor jullie inspanningen.
[quote:30561e5c0b="MacbookTo"]Ja, Pieterr, daar was ik dus al achter gekomen, maar Ollebolle is in ieder geval door mijn vraag geholpen. Hartelijk dank trouwens voor jullie inspanningen.[/quote:30561e5c0b] Bij welke DVD ben je ondertussen? ;-)
De eerste 10 zijn klaar en de rest mag na onze vakantie gedaan worden. Ik heb er wat op onze Windows PC gebrand en tegelijkertijd op de Mac Pro. Windows is wat sneller. Niet bij de eerste schijf, maar wel bij de volgende schijven. Zo gaat het sneller!! :P
[quote:1c2d3e1a12="unSOUND"][quote:1c2d3e1a12="ollebolle"]waar staat dat in toast?[/quote:1c2d3e1a12] Bij de Recorder settings.
[img:1c2d3e1a12]http://www.antisound.nl/Plaatjes/toast_nr.jpg[/img:1c2d3e1a12][/quote:1c2d3e1a12]
ah potjandorie, ik had daar nochtans gekeken en niet gezien :s :x