Meerder midi-ins in Logic??

Waarschijnlijk zie ik iets simpels over het hoofd, maar ik kom er niet uit:

Kan in in Logic Pro tegelijkertijd 2 verschillende geluidsbronnen via midi aansturen?
Simpel voorbeeld: Ik wil met mijn masterkeyboard de EVP 88 aansturen, terwijl een drummer via pads sounds van de EXS triggert.
Via verschillende midi-kanalen, neem ik aan. Verder kom ik helaas niet.

Wie o wie helpt me?

Martijn,

gelijk met de restrictie in huis vallen: ik gebruik geen Logic Pro, maar ik begrijp je vraag ook niet helemaal.

Toch doe ik een voorzet (en er zijn er overigens meerdere in MIDI-land) met de hoop je hiermee verder te helpen, en/of andere forumnisten te inspireren om te reageren.

In je sequencer (Logic) moet je midi kanalen koppelen aan een output-kanaal. Je output kanaal representeert het/een midi device (door middel van je midi-kabel). Je kunt in je sequencer overigens meerdere kanalen naar dezelfde output sturen. Met name handig als je multitimbrale midi devices gebruikt. (devices die tegelijk meerdere midi kanalen kunnen aanspreken en dus meerdere patches tegelijk kunnen afspelen.)

stel je hebt 3 midi-devices, A, B en C
Op output kanaal 1 in je sequencer koppel je device A, op outputkanaal 2 device B en outputkanaal 3 divice C.
Nu kun je device A triggeren met bijvoorbeel device C door op een kanaal ‘te gaan staan’ die naar output 1 staat gerout en dan op je device C te spelen. De MIDI output van C gaat via de routing van je sequencer naar de input van A.

Suc6

@more2groove: Dank voor je reactie, maar het gaat me om een specifiekere Logic-kwestie. Ik heb overigens de oplossing gekregen via een Amerikaanse Logic-groep. De oplossing is idd simpel en misschien nuttig voor andere lezers van deze berichten:

Go to File > Song Settings > Recording and check "Auto demix by channel if multitrack recording.

Then simply rec-arm your first Audio Instrument track (make sure its channel parameter is set to 1). Then hold shift while rec-arming the next Audio Instrument track (make sure its channel parameter is set to 2).