meerdere accounts en Xpress 6.0 draait maar op 1 account

Ik werk met een G5 met OSX10.2.8 en heb vanmorgen Xpress 6.0 (op mijn account, beheerder) geïnstalleerd. Als ik nu Xpress wil opstarten krijg ik de melding: 'You cannot run QuarkXpress on a locked volume. [83]'

Mijn computer heeft drie accounts en Xpress draait wel op een ander account maar bij mij en het derde account krijg ik de bovenstaande melding.

Ik denk dat dit met rechten e.d. te maken heeft. Ik heb al het schijfhulpprogramma gedraaid en ‘Herstel volumebevoegdheden’ ‘gedaan’, maar dit mocht helaaas niet baten.
Of is het misschien een probleem van Xpress, want dit is het enige programma waar ik problemen mee heb?

Het is in ieder geval erg irritant. Is er iemand die een idee heeft en mij kan helpen :oops: :oops:

bvd
Chistel

heb je de account die het niet doet wel toestemming gegeven om quark te mogen gebruiken,

zo kon ik op een andere account een prog niet gebruiken en toen bleek dat ik die account geen toestemming tot gebruik had gegeven via systeemvoorkeuren > accounts

Nee, dat heeft te maken met de licentie van Quark en de manier waarop het installeert. Ik weet niet hoe de 'workaround' werkt, maar er is nogal wat commotie geweest over deze 'feature'.

Ik weet niet wat de oplossing hiervoor is (bij Quark ook niet zo snel een antwoord gevonden) maar het ligt níét aan je rechten.