Meerdere accounts gescheiden in Mail

Ik bezit 3 privé e-mail adressen, waarvan 2 Tiscali en 1 Hotmail. Daarnaast heb ik 1 zakelijk e-mail adres via een webserver.

Ik wil de Hotmail, Tiscali, en zakelijke e-mail in 3 aparte postbussen ontvangen, [Hotmail] [Tiscali] [Werk], zodat er geen verwarring kan ontstaan. Hoe doe ik dit in Mail?

En hoe maak ik een Hotmail account aan in Mail. In Outlook gaat dit vanzelf omdat MS Hotmail accounts herkend en de rest bijna van zelf gaat zonder invullen van POP of SMTP adressen.

Wie kan mij dit stapsgewijs uitleggen?

Om hotmail te kunnen ontvangen heb je de http-mail plugin nodig. Deze kun je hier downloaden: http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/18189

In Mail kun je regels maken om bepaalde taken te automatiseren. Zo kun je bijvoorbeeld aangeven dat als de geadresseerde je tiscali account is, die mail wordt verplaatst naar een bepaalde map. Zo kun je 3 regels instellen, en automatisch de mail laten splitsen naar 3 mappen.

Mijn mailboxen heb ik gewoon per account ingevuld, en dan komt dat steeds toe in z'n eigen mailbox hoor.

Je kan ze allemaal samen zien, maar als je de inbox openklapt, dan zie je per account een mailbox

[img:e70fd57bf6]http://users.skynet.be/bk318948/mailboxes.jpg[/img:e70fd57bf6]

Je e-mail accounts staan in Mail toch al in seperate postbussen? Als je voor ieder adres een appart account hebt aangemaakt komen ze gescheiden binnen. Onder inkomend staan al je e-mails, klik op het driehoekje en je verschillende account worden zichbaar. Of denk ik nu iets té makkelijk?

Ik zie verschillende manieren van oplossen, en de enige die ik zoek is die van puur 3 losse inboxen.

Ik heb 2 Tiscali accounts doorgelinkt naar 1 account, en die wil ik ook in 1 [Tiscali] inbox ontvangen.
Daarnaast heb ik een Hotmail account die ik ook in 1 aparte [Hotmail] inbox wil ontvangen.
En als laatste heb ik een zakelijke mail en die moet ook in 1 aparte [Zakelijk] inbox komen.

Voor mijn Hotmail en Zakelijke mail, welke beiden webserved mailboxen zijn, zal ik naar wat ik heb vernomen die plug-inn moeten downloaden om dit werkend te krijgen.

Zal de plug-in downloaden en vervolgens eerst de 3 losse e-mail accounts aanmaken.

Dus dan alleen nog eenmaal de uitleg hoe ik 3 losse inboxen kan aanmaken waar de 3 verschillende e-mail accounts afzonderlijk in worden geleegd.
Dit moet volgens mij een normale dan wel simpele handeling zijn, aangezien ik er van overtuigd ben dat er meerdere gebruikers op deze manier hun e-mail ontvangen. Alles op de grote hoop is chaos.

T-sec,

Ik snap echt niet waarom de standaard oplossing niet voldoende is voor jou, wat ontbreekt er volgens jou aan de bestaande functionaliteit?
Als ik op mijn Skynet inbox klik (zie afbeelding vorige post) dan zie ik toch echt ALLEEN maar m’n sknet mail.
Dit is net hetzelfde bij m’n sent items, daar is ook alles netjes onderverdeeld.

Ik weet dus niet wat jij nog meer wenst, een volledig aparte Mail-interface per mailbox?

[quote:7eadfc697c="klaus"]Dit is net hetzelfde bij m'n sent items, daar is ook alles netjes onderverdeeld.[/quote:7eadfc697c]

Is eigenlijk voor alle mappen. Zelfs je concepten en prullenmand worden per account opgesplitst!

Ik snap ook echt het probleem niet. :?

Wellicht dat je dit probleem op kan lossen door regels op te stellen die je mail eindigend op ene bepaalde extensie (zoals hotmail.com) doorzet naar een mapje dat je hebt aangemaakt. Misschien een oplossing. Maar zoals de anderen al zeiden: voldoet de huidige functionaliteit niet?

Jullie reactie lezende besef ik dat één klein detaill heb weggelaten...

Momenteel gebruik ik 1 Tiscali e-mail adres op mijn Power Book, en de andere e-mail accounts moet ik nog aanmaken in Mail, want deze gebruik ik nu nog via Outlook.
Op dat moment zal ik - naar wat jullie zeggen - vanzelf zien dat Mail verschillende postbussen van de verschillende accounts aanmaakt.

En omdat ik nog niet zo ver ben, heb ik het zelf nog niet gezien, en blijf maar twijfelen of dit wel kan…

Typisch geval van MS ontwenningsverschijnsellen. Volgende week gaan de PC ook de deur uit en komt er nog een Mac Mini bij. Vandaar deze voorverkennende vraag over het gebruik van Mail. :innocent:

Bedankt allen!

Inmiddels mijn nieuwe Mini Mac aan het configureren via de Fire WIre uit mijn PB G4. De e-mail boxen moesten apart omdat ik deze nog niet eerder had gebruikt met mijn Apple. Is perfect gegaan, inderdaad een fluitje van een cent, net als bij Outlook netjes losse mappen.

Alleen nog een vraag over die patch voor Hotmail acounts.
Ik heb de patch binnen gehaald en geinstalleerd, maar weet verder niet hoe ik mijn Hotmail account moet configureren. Heb het wel al geprobeerd via een IMAP account, maar dit werkt niet.

Kan iemand mij uitleggen hoe de pactch te gebruiken en Hotmail te configureren in Mail?

Je kan je e-mails eventueel ook nog verduidelijken door regels aan te maken dat ieder mailadres een eigen kleurmarkering krijgt. Op die manier kan je dan gemakkelijk zien welke mail bij wel adres hoort als je in de algemene Inbox staat.

En die patch van Hotmail: Normaal staat er nu bij type accounts ook httpmail bij. Die moet je hebben. Verdere uitleg staat (met screenshots) in de read-me van httpmail.

Moodjoo,

Dat was het probleem, die Readme html file is niet goed, de link werk niet (meer).
Maar inmiddels heb ik gevonden wat jij bedoelde. HTTP mail stond er na het installeren van de patch (nog) niet. Na een toevallige benodigde herstart van mijn Mac stond de HTTP Mail optie er wel.

Alles gelukt, kan zenden en ontvangen met mijn grais Hotmail account.
Heb deze account al erg lang, en daarom - kreeg ik per mail van MS bevestigd - mag ik deze functie via een mail programma blijven gebruiken van Bill.

Installeer Thunderbird van Mozilla, en je hebt alles wat je nodig hebt :)

Aparte mailboxen met elk hun eigen instellingen, from: mail adressen, signatures, namen, templates etc.