Meerdere accounts: info verdwijnt uit menubalk

Ik heb een tweede account aangemaakt op m'n iBook, omdat dat handig is voor als ik alleen maar audio apps draai. Maar nu zie ik, bijvoorbeeld in Safari, wel welke account ingelogd is, maar m'n klok is verdwenen! Kan ik ergens instellen wat ik rechtsboven wil zien en wat niet, in het geval dat niet alles in de menubalk past?

Ja hoor,

de meeste dingen kunnen eruit worden gehaal, maar de namen niet, tenzij je fast-user-switching uitzet.

De meeste dingen kun je uit de menubalk halen door ze met de appel-toets ingedrukt uit de balk te slepen en dan de muisknop weer los te laten.

[quote:03830e171a="vogel"]Ik heb een tweede account aangemaakt op m'n iBook, omdat dat handig is voor als ik alleen maar audio apps draai. Maar nu zie ik, bijvoorbeeld in Safari, wel welke account ingelogd is, maar m'n klok is verdwenen! Kan ik ergens instellen wat ik rechtsboven wil zien en wat niet, in het geval dat niet alles in de menubalk past?[/quote:03830e171a]

Kijk ook eens in systeemvoorkeuren, datum en tijd. Staat daar aangevinkt dat de klok in de menubalk moet verschijnen? Indien ja, moet ze normaal gezien er ook staan. De tijdsaanduiding schuift namelijk wat naar links om de accountnaam plaats te geven.

Je kan natuurlijk ook winswitch downloaden dan zie je alleen je users afbeelding en dat scheelt ook in plaats dan een volledige naam. http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/22935

Wat een goede oplossing hiervoor is, is 't volgende: versleep met de muis en 'appeltje'-toets ingedrukt de items welke je altijd in de menubalk wilt zien, zoveel mogelijk naar rechts, en de minder belangrijke komen dan iets meer naar links, voor jou (en ook mij) bv de username voor snelle wisseling. Nu zal een progje met veel/lange woorden in de menubalk, zoals Safari in NL-versie, wel een aantal items 'tijdelijk weghalen' maar niet degene die je altijd wilt kunnen zien. Wil je weer alles zien, schakel je weer ff over naar bv de Finder. Dit werkt voor mij uitmuntend; ik heb op mijn iBookje 12" [b:02307938be]altijd[/b:02307938be] zicht op datum/tijd (en middels freeware wClock ziet ie er zo uit: zaterdag, 15 mei 04 20:55 -erg lang dus) plus AirPort status en ook batterij status... :)

Heb een soort van oplossing, maar zie nu dat het al drie uur is! Feestje gehad... Ik heb de dagaanduiding weggehaald en nou is de klok in Safari weer zichtbaar. Misschien moet ik mijn Beheerder account een kortere naam geven, als dat kan. Maar ben al blij dat me klokje terug is.

Goede môge, late Vogel, Als je nu weer fris&nuchter bent, vertel dan ff of je mijn oplossing heb geprobeert, ben wel benieuwd... ...en ja, je kunt de accountsnaam makkelijk veranderen via Systeemvoorkeuren->Accounts.

Je tips waren prima, maar de klok stond al zover mogelijk naar rechts. Toch viel ie weg. Het zal wel komen doordat ik mijn resolutie op 800x600 heb ingesteld, omdat anders voor mij de letters te klein zijn.