Meerdere escaping characters - PHP

Hallo,

Ik heb gegoogled maar kan het antwoord niet vinden.

Om mijn html (die door PHP wordt gegenereerd) mooi uit te lijnen gebruik ik dus escaping characters.
Nu heb ik bijvoorbeeld \t\t\t\t\t\t. Is er ook een manier om dat beter (mooier) te doen? Is er zoiets als \t[6]? Dat je zelf kan aangeven hoeveel tabs of returns je wilt?

Bedankt

Dingen die moeten uitlijnen laat je met <span> of <div> blokken en CSS uitlijnen, niet met tabs.

Inderdaad, straks ga je nog met niet-brekende spaties werken om plaatjes uit te lijnen en zo …

Maar wil je het echt op die manier doen, dan kan het zo:

str_repeat('\t', 6)

@computer space Ik bedoel de code mooi uitlijnen. Als je een php bestand in de browser opent en dan de source code bekijkt staat alles naast elkaar.
De layout van de pagina doe ik met css. Dit kan niet met css.

@Jakko Bedankt.

Ik snap niet waarom je moeite zou doen om je HTML netjes te maken, maargoed. Mocht je het echt willen dan zou ik iets pakken als Tidy http://php.net/manual/en/ref.tidy.php of even zoeken op ‘php pretty print html’.

Ik gooi er enkel af en toe een “\n” in zodat het niet al te lange regels worden.

@nielsr Ik krijg een hele array met duizenden afbeeldingen in de html te staan (in een dropdown), dus dat wil ik mooi uitgelijnd hebben. Ik ben een webshop aan het bouwen voor mijn opleiding, het is een eis dat de code mooi is uitgelijnd, ook als je in je browser de source bekijkt.

En ook als het niet hoefde zou ik het wel doen, mooie code werkt fijner.

Ik heb daar ook best wel een hekel aan,

Dan krijg je bijv. een PSD document , je maakt er een mooie HTML website van met een nette broncode die overzichtelijk is via Tabs. ( vergelijkbaar met de code editor )
Alleen zodra je het CMS erin bouwt dan is de broncode een puinhoop en niet meer netjes vanwege de Whitespaces of comments in de PHP.

Best irritant als je heel netjes wilt werken.