meerdere externe usb schijven op Timecapsule aansluiten

Ik heb al tijden één externe HD op mijn TC en dat werkte altijd goed. Nu heb ik er d.m.v. een USB hubje(met voeding) een tweede schijf bij gezet. Maar nu zie ik geen van beide meer. Of soms heel af en toe eentje. Weet iemand waar dit aan kan liggen of kunnen er gewoon niet meerdere schijven op.

Stefan

Misschien te weinig stroom op je hub? Meerdere harde schijven moet volgens Apple wel kunnen met een hub.

USB 2 & stroom op de hub idd..

[quote]
Nu heb ik er d.m.v. een USB hubje(met voeding)
[/quote]

mooi.. opgelost neem ik aan..

nee het probleem is nog steeds zoals ik in mijn eerste post aangeef. Ik heb dus een hub met voeding maar ze zijn niet in beeld. En als ze in beeld(beschikbaar zijn) dan kan ik nog net b.v. een nieuwe map aanmaken maar b.v. grotere bestanden kopieeren lukt niet.

krijg je een foutmelding bij grotere bestanden, of wat gebeurt er?

Het is een nieuwe schijf die ik erbij prik en ik zag dat die nog FAT32 was. Die heb ik op mijn MBP geformateerd(gewist) naar MAC OS uitgebried (journaled) is dit wel goed? Als ik de schijf op mijn MBP aansluit kan ik er goed en snel grote bestanden heel kopieeren. Maar als ik hem weer in de TC prik krijg ik de volgende melding.
[img]/uploads/community/c368fc642d03bcfa52d0dfccc1410c06c76d47be_0.png[/img]

doe ik iets fout met formateren?

ik weet niet meer wat ik precies gedaan heb maar het werkt.

ok mooi dat het weer werkt! :)

misschien kun je nog in airport configuratie programma of disk utility je schijven checken..