meerdere filpjes op één dvd branden

yo, ik wil graag meerdere filmpjes op 1 dvd zetten alleen daar is teweinig ruimte voor. 2 filmpjes van ±700 mb worden 4.2 gig, en ik heb de instellingen op hoogste kwaliteit staan.. (kan niet lager?) ook wil ik een hele verzameling southpark, snowboard filmpjes van ± 40-100 mb op een aantal dvd's zetten maar die is al zo snel vol.. is er een progje om het te verkleinen?? ik heb wel wat gehoord over popcorn..

ik heb hierover weinig info kunnen vinden op het net (+ dit forum)

alvast bedankt :roll:

Hoeveel er op een DVD past hangt niet van het formaat af, maar van de lengte in minuten. De grootte die je ziet wordt berekend met de instellingen voor 2 uur op een DVD, dus zodra je boven de 2 uur komt lijkt het project te groot.

:o ok thx

Met niet alle programma's kun je bepalen hoeveel er op een DVD moet komen, dus het hangt er maar net aan welk programma je gebruikt.

In toast 7 kun je zelf instellen wat de kwaliteit moet zijn (zowel audio als video). het is even proberen en je ziet vanzelf of het dan past of niet (kwartronde statusbalk rechtsonder).

Maar hoe zit dit dan met dual-layer ... kan je daarop bijv. 2 speelfilms kwijt? :roll:

2 lagen, 2 keer zoveel. Je kunt er zo veel op zetten als je wilt, maar hoe meer erop, hoe lager de kwaliteit. En als een lege DVD nog geen 50 cent kost ga ik dus niet lopen proppen om maar zoveel mogelijk op 1 DVD te krijgen.

Maar heb je ook gezien wat die dual-layer DVD's kosten?

Beetje off topic maar de vraag is toch beantwoord hé :lol:

Voor cdrah, wat Popcorn doet…
Wanneer je een DVD ript blijft er een VIDEO_TS achter die wel tot 8GB groot kan zijn. Popcorn verkleind deze map zodat alles netjes op een schrijfbaar DVD-tje past. Je kan kiezen of je de volledige DVD wil hebben met alle extra’s of enkel de hoofdfilm, in functie hiervan zal je compressie aangepast worden. Vervolgens hoef je maar “Burn” te klikken en bakt Popcorn er een DVD-tje van. Erg handig. Toast 7 doet dit trouwens op net dezelfde manier.

Voor unSOUND…
Als je zegt 50cent voor een DVD-tje, over welk merk spreek je dan? Ik heb pas een spindel met Platinum DVD’s gekocht en de helft doet het niet. Er zit aan de onderkant zo’n klein “randje” aan?!
Het was hier even paniek want ik dacht dat mijn Mac geen blanco DVD’s meer herkende :x
Dan maar TDK’s gaan kopen in de Fnac… 14€ voor 10 stuks… peperduur maar ze worden wel allemaal herkent :?

Ikzelf koop qua DVD's altijd Memorex, TraxData of Arita. Ik heb hiermee nog maar zelden een misser gehad, maar ik zorg inderdaad wel altijd dat ik die laatste paar groeven niet gebruik. Dus in plaats van 4,3 of 4,4 gebruik ik slechts 4,2 GB van de DVD.

Dankjewel!

[quote:9012a50f52="Turbanus"]Maar heb je ook gezien wat die dual-layer DVD's kosten?[/quote:9012a50f52]

2.25 per stuk

http://www.pmteurope.com/catalog/product_info.php?cPath=847&products_id=1874

ok bedankt allemaal