meerdere gebruikers programma's

Hallo

Ik heb al een tijdje Apple en ben er helemaal gek op. Maar sinds gisteren hebben we thuis een nieuwe iMac die ik moet delen met vaderlief. Nu hebben we elk onze account. Maar ik vroeg me af of ik ervoor kon zorgen dat programma’s die ik installeer niet automatisch bij hem ook staan?

Bv: ik speel graag eens een spelletjes van ‘De Sims’, maar vind het beetje onozel dat deze in mijn vader zijn launchpad staan.

Alvast bedankt
Julie

Installeer het in een map in je thuismap, dan kan er niemand bij behalve jij.

Volgens mij als je applicaties in de algemene ‘Applicatie folder’ hebt staan wordt dit gedeeld met iedere gebruiker.

Ik doe ook altijd zoals Jakko zegt . Gewoon in je eigen account installeren in een apart mapje bv. Sims en de andere accounts zien zelfs niet dat je dat progje hebt.

[quote=JohnLokerse url=http://www.onemorething.nl/community/topic/meerdere-gebruikers-programmas/#post-2571830 time=1372926458]Volgens mij als je applicaties in de algemene ‘Applicatie folder’ hebt staan wordt dit gedeeld met iedere gebruiker.[/quote]Inderdaad, omdat de map /Programma’s (die naam zocht je, denk ik ;)) voor alle gebruikers toegankelijk is. De submappen van je thuismap zijn dat echter niet, dus als je daarin een map maakt en er een programma inzet, dan kan alleen jouw account bij dat programma.

Oke bedankt iedereen :slight_smile: