Meerdere geluidssporen

Ik gebruik imovie om mijn DV films te bewerken, en vervolgens maak ik er een dvd van met idvd. Nu vraag ik mij af of ik onder 1 film 2 verschillende geluidssporen kan hangen; 1 met de originele audio van de film en de tweede met muziek. Ik kan dan op mijn externe dvd speler kiezen welk geluidsspoor ik wil horen. Is dit überhaupt mogelijk, zo ja hoe?

het zou mogelijk moeten zijn... iig met DVD studio pro is het een eitje... nou is het wel een redelijke standaart optie van DVD dus wellicht dat iDVD het ook kan... let wel dat je deze sporen niet kan mixen... t is dus de een of de andere... als je wilt dat je muziek verandert maar dat bijv de dialogen blijven bestaan zal je dus 2 verschillende mixen moeten maken (met dus het dialoog en de muziek)

(trouwens…ik kijk net even rond en het lijkt helaaspindakaas niet mogelijk… )
maar correct me if im wrong

Nee, het is in iDVD niet mogelijk. Die maakt er een film van met 1 geluidsspoor. Dan zul je echt met DVD Studio Pro moeten gaan werken, daarbij kan het wel degelijk. Daar hang je namelijk de film en geluidssporen afzonderlijk in een menu. Dus kun je meerdere geluidssporen kiezen. Bijvoorbeeld handig als je een instructiefilm met in meerdere talen wilt maken. De gebruiker kan dan van tevoren selecteren welke taal hij wil (qua geluid dan).

Indien je film niet te groot is kun je ook twee films met iMovie maken. Een met de muziek en een met de dialogen. iDVD 4 kan bij elkaar, ik geloof 90 of 120 minuten film aan?

groet,
Chris