Meerdere gescande pagina's in één PDF met Voorvertoning

Ik ben in het bezit van een Canon Lide35 Flatbed scanner.

Nu is mijn vraag hoe ik met behulp van voorvertoning meer als 1 pagina in één document PDF bestand kan opslaan nadat alles is ingescand.

Ik gebruik iCombiner ( http://creativebe.com/icombiner/ ) om van losse pfd's 1 pdf met meerdere pagina's te maken. (gratis versie met beperkingen geloof ik)

Omdat het over de Canon Lide 35 scanner gaat, wil ik even vragen hoe je met deze scanner een OCR scan maakt. En kan ik dan de tekst bewerken in Word voor Mac?

Gewoon slepen vanuit de ene voorvertoning-window naar de window waarin de PDF staat. Je moet wel zorgen (menu Weergave) dat de navigatiekolom aanstaat, dan kan je de foto's/scans naar de juiste plaats op de navigatiekolom slepen. Scan naar PDF omzetten: bewaren als, dan kiezen PDF

[quote:616de4d7e2="i2"]Gewoon slepen vanuit de ene voorvertoning-window naar de window waarin de PDF staat. Je moet wel zorgen (menu Weergave) dat de navigatiekolom aanstaat, dan kan je de foto's/scans naar de juiste plaats op de navigatiekolom slepen. Scan naar PDF omzetten: bewaren als, dan kiezen PDF[/quote:616de4d7e2]

Heb ik geprobeerd, echter hij blijft er 2 afzonderlijke documenten van maken. Voor mij onbegrijpelijk. Dus in de navigatiekolom heb ik het voorelkaar gekregen om 2 documenten onder elkaar te krijgen en vervolgens ben ik naar bewaar als gegaan en het gecombineerde document als PDF opgeslagen. Na het opvragen van dit document krijg ik slechts het eerste document te zien.

Vervolgens heb ik ook nog geprobeerd om beide documenten in de navigatiekolom te selecteren met de command toets en dan opslaan maar ook dat levert hetzelfde resultaat op.

Het is mij niet helemaal duidelijk wat je doet.

Ik heb zelf een canoscan lide misschien 35 of 70, weet het even niet. Daarbij kan ik ervoor kiezen mijn scans in een keer als PDF bestand te saven. Kan dat met de jouwe niet?

Gaat het er nu om dat je PDF’s hebt of JPG’s? M.a.w. heb je twee documenten van meer pagina’s, of alleen scans van afzonderlijke pagina’s?

Ik heb net met gewone foto’s een PDF gemaakt, dat werd een PDF met twee foto’s op twee pagina’.
Ik heb ook net geprobeerd met JPG’s van oude scans, daarbij kreeg ik ook gek genoeg een probleem dat de tweede pagina kleiner werd, te klein om te lezen, maar het was wel een PDF met twee (of meer) pagina’s.
Mijn aanpak is:

• laad de eerste pagina, bewaar die dan als PDF.
  • zet de navigatiekolom aan.
  • laad de volgende pagina’s in een ander voorvertoningvenster.
  • Sleep de pagina’s vanuit de navigatiekolom van het andere venster naar de kolom van de eerste pagina (je ziet een rode streep). De pagina’s verschijnen in de navigatiekolom en je kan erdoor stappen/scrollen.
  • Bewaar dan de gewijzigde PDF.

Welke OSX-versie heb je?

Zoals I2 al zei: in beide pdf's de navigatiekolom openen en vanuit de ene nav.kolom naar de andere slepen zou moeten gaan, althans ik doe niet anders.

@ pietdejutter: kijk eens op je installatie cd’s; de Canon Lide 35 wordt geleverd met Omnipage SE, die gebruik ik ook met mijn Canon MP610 en geeft heel goede resultaten. Tekst opslaan als *.txt en kopiëren naar Word.

@Beaglelover,

Bedankt voor de tip, Ik ben van plan om een Lide 90 te kopen omdat ik nu een oude scanner van HP heb.
En de HP scanner werkt alleen met Windows en langzamer dan de Canon Lide 90 dacht ik.

Ik heb het probleem gevonden.

Wanneer ik namelijk met mijn Lide35 in het bestandsformaat PDF wil scannen, krijg ik nadat het ingescande getoond wordt in plaats daarvan een groot vraagteken te zien. Om reden daarvan heb ik het bestandsformaat JPEG geselecteerd, in dat geval krijg ik keurig het ingescande document te zien. Echter wanneer ik de JPEG’s na afloop samenvoeg tot 1 document, middels de navigatiekolom sleep methode en dit bestand vervolgens als PDF opsla dan heb ik het probleem dat er maar 1 pagina wordt opgeslagen.

Wat heb ik gedaan vervolgens, ik heb het vraagteken probleem met het als PDF ingescande document genegeerd en heb vervolgens de bestandjes uit de finder opgevist en dit tot 1 document samengesmolten, ook weer middels de navigatiekolom sleepmethode. Nu kan ik deze documenten bijelkaar opslaan en na het openen krijg ik keurig netjes, zoals een PDF document uit meerdere pagina’s zich hoort te gedragen, getoond.

Echter ik heb nog een ander probleem in Voorvertoning, Ik krijg onmogelijk een A4 document compleet ingescand. Er wordt structureel een stukje van een centimeter in de lengte van het document afgesneden. Hoe ik het document ook in Flatbed scanner plaats, ik blijf altijd ergens tekort komen wat niet ingescand wordt. In Voorvertoning zie ik ook geen opties om dit bij te stellen. Dus ik vraag me af hoe ik dit in Voorvertoning goed kan krijgen.

Met Automator kun je PDF-bestanden aan elkaar plakken. Zet als eerste actie "Haal geselecteerde Finder-onderdelen op", en daaronder "Voeg PDF-pagina's samen". Eventueel acties toevoegen om de bestanden eerst te sorteren en/of kopiëren, de naam van het uiteindelijke bestand te wijzigen, enz.