Meerdere HD's

Hey een keer een vraag van mij :)

Ik zit hier te klooien met een 6400/200 macintosh en wil meerdere HD’s installeren.Nu zou dat in mijn boeren-logica gewoon kunnen en dus maak ik die kast open,en na een kwartier en een bak koffie kom ik bij de IDE interface die gekoppeld is aan het ‘schuif’ systeem waarin je het moederbord schuift. Geen connectors,maar direct op de interface zit de IDE.
Mijn enige logische oplossing is dus om letters de connectors van de IDE kabels af te halen,er een IDE kabel met 2 verbindingsplekken erop te zetten in plaats van 1,aan het uiteinde de verbindingsplek die normaal op een moederbord gaat eraf te halen,even goed kijken waar de rode kant zit en de kabel erop te drukken. Zover was ik :slight_smile:
Nu zat ik even te denken en te googlen,en toen dacht ik dat er vast wel meerdere mensen zijn die ooit met dit probleem te kampen hebben gehad en die me dus misschien een eenvoudigere oplossing kunnen vertellen (en ik bedoel dus niet,“ja,een externe HD kopen”)

Any suggestions op hoe ik het beter kan doen? Maybe? Anders moet ik namelijk tig pinnetjes in een kabel gaan rammen en bidden :slight_smile:

Mischien staat hier iets bij ?

http://forums.xlr8yourmac.com/faq.lasso

thanks

kheb het al voor elkaar
heb nu een 6200 met 3 harde schijven

iig bedankt :slight_smile: