Meerdere ide schijven inbouwen in een G3

Ik heb het volgende probleem:

Ben in het bezit van een g3 266mhz av met systeem 9.2.2
Als ik meer dan 1 hd en of cd-writer/player op de zelfde ide poort aansluit ziet hij er maar 1.
Welke schijf ik ook als eerste zet en of ze nu master/slave staan of slave/master het maakt niet uit.javascript:emoticon(’:(’)

Wat kan ik doen om die probleem op te lossen.

Het gaat om quantum fireball 20 gig / IBM 30 gig / Plextor CD-rewriter :frowning:

ik weet niet precies hoe het bij oudere mac's zit, maar zitten de HD's samen aan een IDE kabel ..? en de cd-rw zit op de andere..? of heeft zo'n systeem er maar 1.

bij mij werkt het altijd prima om de schijven en apparaten gewoon op cable select te zetten…

HS-L

update:

misschien een stomme vraag, maar is de tweede schijf wel geformateerd…?

er zitten 2 ide sloten in. Heb cable select ook geprobeerd. Het maakt niet uit in welke volgorde ik ze aan de ide kabel hang. of het nu de 2 hd schijven zijn of 1 hd met de writer. hij ziet maar 1 device per ide slot.

:frowning:

heb je de harde schijven ingesteld dat de een master is en de ander slave?

Er zitten van die pinnetjes (weet even de naam niet meer) aan de voorkant van de hd, waarmee je dat kan veranderen…

[quote:a9ca0ab0e7="kokothebird"]heb je de harde schijven ingesteld dat de een master is en de ander slave?

Er zitten van die pinnetjes (weet even de naam niet meer) aan de voorkant van de hd, waarmee je dat kan veranderen…[/quote:a9ca0ab0e7]

ja je moet wel lezen he!!! (staat er zelfs al 2 keer in!!)
en die pinnetjes heten jumpers…

Erwin,
heb je de handleiding nog…?
mischien worden in die machines niet meer dan 1 apparaat per IDE aansluiting herkent… en wat voor kabel heb je eraan zitten…?

HS-L