Meerdere sites maken met iWeb

In de afgelopen dagen heb ik een website gemaakt met iWeb en ik moet zeggen voor een alghele leek op dit gebied is het me redelijk goed gelukt moet ik zeggen.

Omdat we nu toch zo lekker bezig zijn, dacht ik nog maar een site te maken. Die dacht ik dan ook maar eens aan te gaan maken met iWeb.

Op zich lukt het om een andere site aan te maken via archief, nieuwe site. Als ikk dat doe ontstaat er links in de marge een nieuwe site. Als ik die vervolgens opmaak en in een andere map publiceer, neemt iWeb de hele eerste site ook weer mee en zie ik in de hele nieuwe site ook niet meer.

Ik kan volgens mij niet weer helemaal blanco beginnen in iWeb, zonder mijn eerdere site volledig weg te gooien. Dat wil ik ook niet, want die wil ik op korte termijn ook weer updaten.

Wat doe ik verkeerd, vergeet, ik, zie ik over het hoofd etc…?

[quote:fa201b9f31="Frank en Renske"]Wat doe ik verkeerd, vergeet, ik, zie ik over het hoofd etc.....?[/quote:fa201b9f31] Volgens mij niets, zo 'denkt' het programma nou eenmaal.... :sealed: Vind het zelf ook behoorlijk irritant en... euh.. onlogisch eigenlijk.

iTunes-> 1 muziekbibliotheek iPhoto-> 1 fotocollectie ? iWeb-> .... ? Ik weet het eigenlijk niet, behalve iTunes&OSX gebruik ik niks van Apple.

Dit gaan we niet menen.....?! Toch niet dat we maar één webpagina kunnen maken....? Waarom zit er dan een menu-item 'nieuwe site' in....?

Dit kan ik niet met droge ogen tegen mensen vertellen die geswitched moeten worden toch… :cry:

Zo wordt innoveren een stuk makkelijker… weet ik alvast een onderwerp voor de volgende keynote… :smiley:

Misschien heeft iemand iets creatiefs bedacht…!?

heb je het nou over een pagina of over een site ??

Je kan meerdere sites met meerdere pagina's maken. Tot zover geen probleem. Sterker nog, dat wil je ! :lol: Het enige vervelende is alleen dat je die gemaakte sites niet per stuk kan opslaan waar je wilt....

Maar maakt iWeb dan wel een aparte map aan bij het 'publiceren in een map', zodat ik de site via een eigen adres direct kan aanspreken, zonder dat de andere site daarbij in de weg gaat zitten? Het moet immers toch allemaal naar dezelde host. Als ik de verschillende sites via verschillende domeinnamen separaat kan aansprekn, is mijn probleem denk ik opgelost....?!

Probeer het, zou ik zeggen :wink: Je kan zelf een map aanwijzen waar iWeb de sites opslaat, een grote verzamelmap, zeg maar. Binnen die map zal iWeb de verschillende sites in eigen mappen opslaan, ze blijven dus netjes gescheiden.

Ik heb 'm door.....

hij doet het (of, hij deed het eigenlijk al, maar nu heb ik het ook door zeg maar:))

Dank :smiley:

Wil je zo vriendelijk zijn om ook even aan te geven wat je precies hebt gedaan. Altijd wel handig voor als mensen weer de search gebruiken. : )

Ik heb een vraagje.

Als je een 2de site maakt, dan komt er bovenaan in je navigatiemenu “Welkom 2”, “Foto’s 2”, “Foto’s 3”,… te staan. Kan die tekst aangepast worden?

Greetz

edit: Heb het gevonden. :stuck_out_tongue: Greetz

[quote:021e95152f="-nickx-"]Wil je zo vriendelijk zijn om ook even aan te geven wat je precies hebt gedaan. Altijd wel handig voor als mensen weer de search gebruiken. : )[/quote:021e95152f]

Ja, want ik ben nog niet mee. Ik heb 2 sites gemaakt. Eentje met als titel “hoofd” en een andere met als titel “Foto’s”. Als ik dan op “publiceer in een map” klik dan krijg ik:
-een map met titel “hoofd”
-een index.html
-een map met allerei letters en cijfers in de titel (in die map staat er ook vanalles onduidelijk)

Hoe vind ik nu m’n 2 sites terug?

Greetz