Meerdere telefoonlijnen en internet?

Mijn buren (een bedrijf) heeft adsl via xs4all besteld, krijgt ie de mededeling van xs4all dat de KPN hem niet gaat aansluiten omdat ie een meervoudige verbinding heeft, dwz meerdere telefoonlijnen. Dit is toch uiterst wazig omdat er anders toch geen enkel bedrijf in aanmerking komt voor adsl? Iemand hier die dit ook bij de hand gehad heeft?

zeker een raar verhaal. Op mijn werk hebben we ook meerdere lijnen en telefoonnummers en OOK ADSL. Dus volgens mij zit er iets anders achter het verhaal van de KPN of ze zijn gewoon dom.

kun je met deze vraag niet beter naar Xs4all gaan ipv op deze plek???

Sommige verbindingen kunnen geen gewone ADSL lijn aan bij de KPN. Dan moet je een vette bedrijfs ADSL lijn bestellen en dan kan het opeens wel. :(

Marcellino:

Dat heeft mijn buurman gedaan want op zijn aanmelding van 6 weken geleden had hij taal noch teken ontvangen. Toen hij xs4all belde kreeg hij dit antwoord, hij is een leek op dit gebied en hij dacht ’ het zal wel;
Ik ga zeker xs4all een mailtje sturen, ik vind dit raar.

Alles kan. Als het niet kan met de huidige configuratie dan kunnen ze altijd nog een dedicated lijntje aanbieden. Ik heb een ISDN lijn liggen en daaroverheen ADSL. Het enige waar sprake van kan zijn geweest is dat het bedrijf niet het 'hoofdnummer' heeft opgegeven omdat dat nodig is om de ADSL lijn aan vast te koppelen. Je kunt dus niet een van je 4 ISDN nummers (of veel meer als je een andere verbinding hebt) opgeven. Ten slotte: je kunt zelfs zonder KPN abonnement ISDN krijgen. Max van XS4all of Cistron bijvoorbeeld.

Hoe dan ook: kan niet bestaat niet zolang je niet in een van de witte vlekken op de ADSL-kaart woont.

Dit klopt idd wel, want je mag namelijk geen gekoppelde telefoon lijnen hebben, daar kan geen ADSL overheen. ADSL heeft een enkelvoudige analoge of ISDN lijn nodig. Dus in dit geval klopt het wel degelijk en kan je beter een extra lijn bij laten leggen en dat kan dan gewoon een analoge lijn zijn met een bel budget abb.

Klopt, je moet ook akkoord gaan met het feit dat je een enkelvoudige of isdn aansluiting hebt. Wat je buurman heeft is een meervoudige aansluiting, en dat werkt niet. Office DSL, werkt dat niet? Ook van KPN en Xs4All.

Ik werk sinds 2 weken ook in de 'telecom business' en ik kan alleen maar melden dat KPN een verschikkelijk arrogant en irritant bedrijf is om mee samen te werken, vooral omdat er nooit sprake van 'samenwerking' is. Het moet en zal op 'hun manier' of gewoon helemaal niet en de verschillende afdelingen en experts binnen KPN spreken elkaar regelmatig tegen.

Ik zou het er in elk geval niet zomaar bij laten zitten.

Welkom in de telecom business, ik heb vroeger ook voor kpn gewerkt en je kan weleens gelijk hebben............... Slim als ik ben heb ik een oplossing gevonden. Het bedrijf van m'n buren heeft een kantoor en 2 huizen. Het ene huis heeft een enkelvoudige analoge aansluiting dus die laat ik nu adsl aanvragen, een utp kabel van dat huis naar kantoor ligt er al zodat ik het kantoor van adsl kan voorzien.

[quote:a82ea13f10="iRuben"]Ik werk sinds 2 weken ook in de 'telecom business' en ik kan alleen maar melden dat KPN een verschikkelijk arrogant en irritant bedrijf is om mee samen te werken, vooral omdat er nooit sprake van 'samenwerking' is. Het moet en zal op 'hun manier' of gewoon helemaal niet en de verschillende afdelingen en experts binnen KPN spreken elkaar regelmatig tegen.[/quote:a82ea13f10]

Het lijkt erop alsof je jouw eigen ervaringen als argument voor een mogelijk geheel andere situatie gebruikt. Ik kan mij ontzettend goed voorstellen dat een bedrijf met de grootte van KPN en miljoenen aansluitingen moet standaardiseren op een aantal producten, die probeert goed te leveren en inderdaad de rest ‘gewoon helemaal niet doet’. Je kan bij enorme netwerken niet met iedereen in discussie om een maatwerkoplossing voor elke klant in elkaar te knutselen. Het zou binnen een paar jaar een enorme onoverzichtelijke wanboel worden.

Ik heb ook een aantal minder prettige ervaringen met KPN Telecom (bijv. 3 maanden en 15+ telefoontjes en e-mails om een techneut te krijgen voor een paar aanpassinkjes na de 1e oplevering van onze telefooncentrale) maar dat was vooral een haperend account-team en backoffice. Met technici van KPN en de implementatie heb ik tot nu toe nooit problemen gehad.

[quote:e030170869="astra"]Het lijkt erop alsof je jouw eigen ervaringen als argument voor een mogelijk geheel andere situatie gebruikt.[/quote:e030170869]

Nee, het is niet mijn bedoeling om mijn eigen “frustraties” over KPN meteen hier neer te planten omdat deze toevallig in dit onderwerp passen. Ik probeer alleen aan te geven dat KPN bepaalde ideeën er op naahoudt die je als klant niet altijd hoeft te pikken. Ze willen bepaalde diensten niet leveren omdat deze technisch onmogelijk of moeilijk zouden zijn, maar simpelweg omdat ze niet in hun straatje passen.

Zelf heb ik een soortgelijk iets aan de hand gehad met de feit dat je een telefoonaansluiting moet hebben wil je ADSL kunnen gebruiken. Regelrechte bullshit natuurlijk, want ADSL gaat gewoon over het fysieke koperdraadje en meer niet. Het regelrechte bewijs hiervoor kreeg ik nog eens extra duidelijk toen ik bij primafoon kwaad al mijn KPN zooi per direct op ging zeggen (ISDN, GSM, huurtoestellen etc.) en ik te horen kreeg dat ik wel zelf mijn ADSL bij Planet moest opzeggen.

Dat laatste deed ik dus niet en toen mijn NT1 kastje van de ISDN op de afgesproken datum ook daarwerklijk uit ging bleef ADSL gewoon fijn werken. Ik bleef mijn abbo bij Planet gewoon betalen en zo heb ik 3 tot 4 maanden gewoon ADSL gehouden zonder enige telefoonaansluiting, tot er blijkbaar ineens ergens iemand wakker werd. Je reinste oplichting dus.

Gut wat een frustraties. Als het je niet bevalt, neem je toch gewoon de kabel? Niemand verplicht je om ADSL te nemen van KPN hoor. KPN heeft gigantisch geinvesteerd in het ADSL netwerk, 99% van Nederland kan ADSL krijgen, ga dat maar eens vergelijken met omliggende landen. Dan betaal je toch die 10 euro extra, so what? Je hebt tenminste een vaste verbinding. Of heb je liever een sateliet verbinding van 150 euro per maand?

Van een betrouwbare bron heb ik gehoord dat xs4all een onderdeel is van KPN. Dus ik denk als je xs4all wel gewoon telefoon blijf gebruiken.

Xs4all is zeker van KPN maar vergis je niet, het is zeker geen KPN gerund bedrijf. Zijn totaal verschillende mentaliteiten......zo weigeren zij (xs4all) ook de persoonsgegevens van hun klanten aan KPN te geven, dit tot grote fustratie bij KPN.......niet echt hetzelfde dus!