Meerwaarde Pages 2?

Ik gebruik nu vrij veel Pages. Ik moet nu enkele werkjes maken en ik moet toegeven dat ik Word eigenlijk nog amper gebruik. iWork '06 is enkele weken geleden uitgekomen. Ik werk nog steeds met iWork '05. Is er voor mij eigenlijk een meerwaarde aan Pages? Eigenlijk wil ik mezelf wel verwennen met de nieuwe versie, maar ik vrees dat er te weinig meerwaarde is. Ik heb een iBook G4 933 mhz. Pages loopt nu vrij vlot, maar Pages 2 zal dat al mssn niet doen. Kan er iemand hier een mega argument plaatsen of me duidelijk maken dat er maar weinig meerwaarde is. Ik gebruik Pages vooral voor eindwerken en consoorten. De (nieuwe) sjablonen zeggen me dus eigenlijk niet veel.

De enige echt meerwaarde is de mogelijkheid tot het maken van tabellen. Verder het maken van grafieken en diagramman in 3d.

Ik kan zo 1, 2, 3 niet opnoemen wat er aan meerwaarde
is zelfde geld voor keynote.
Deze bezit alleen een aantal nieuwe overgangen (wel mooie)
en de mogelijkheid om de afspeelfuncties van filmpjes te regelen
tijdens de presentatie.

Verder een aantal andere opties zoals notities maar dat
gebruik volgens mij niemand. Ik vind het zelf het geld niet waard.

Ik wou hiervoor niet een nieuw topic openen, maar toch even een vraagje stellen (als dat mag :innocent: ). Is het mogelijk om formules te typen in pages, want hiervoor gebruik ik namelijk nog steeds MS word.

Nu maak ik weinig tot geen gebruik van die formules maar je kan wel gegevens in een tabel optellen etc. Maar je moet er niet teveel van verwachten is zeker geen vervanger voor exel, meer als opties om even een aantal gegevens op te tellen etc.

Ik bedoelde eigenlijk om formules op een nette manier uit te schrijven, niet berekenen :wink: .

de mogelijkheden van keynote 3 zijn toch iets ruimer dan geschetst: zoals bijvoorbeeld mixen bullets met andere elementen bij een 'animation', en meerdere kolommen om bullet-tekst in weer te geven voor mij is een toegevoegde waarde het even snel in een website gooien van je presentatie erg handig: voorafgaand aan een presentatie kan je je verhaal nog even laten zien. voor mij is keynote 3 echt het geld al waard (pages 2 nog niet bekeken)

[quote:1a8942b9ae="Elmo1608"]Ik bedoelde eigenlijk om formules op een nette manier uit te schrijven, niet berekenen :wink: .[/quote:1a8942b9ae]

Daar gebruik ik dus weer iTexMac voor, want dat gaat met Pages helemaal niet.

Marc.

[quote:5b7c88e082="Elmo1608"]Ik bedoelde eigenlijk om formules op een nette manier uit te schrijven, niet berekenen :wink: .[/quote:5b7c88e082]

Daar gebruik ik dus weer iTexMac voor, want dat gaat met Pages helemaal niet.

Marc.

LOL, das twee keer :P

(sorry, offtopic maar kon het niet laten)

Lees eens [url=http://www.macworld.com/2006/01/reviews/pages2/index.php]de review op macworld.com[/url].

[quote:20029384e4="Huub Toussaint"]de mogelijkheden van keynote 3 zijn toch iets ruimer dan geschetst: zoals bijvoorbeeld mixen bullets met andere elementen bij een 'animation', en meerdere kolommen om bullet-tekst in weer te geven voor mij is een toegevoegde waarde het even snel in een website gooien van je presentatie erg handig: voorafgaand aan een presentatie kan je je verhaal nog even laten zien. voor mij is keynote 3 echt het geld al waard (pages 2 nog niet bekeken)[/quote:20029384e4]

Daar zat ik dus op te wachten, het enige probleem wat ik met Keynote had. Verder vind ik Keynote op alle fronten beter dan Powerpoint. Ik ga dan ook zsm over op iWork '06. Ik geef Pages nog een kans denk ik, al moet ik zeggen dat ik Pages '05 niet echt leuk vond.

Nog even over die formules: in Grapher intypen, kopieren als pdf en dan plakken in pages.

Volgens die review zou Pages ook opmerkingen uit een .doc kunnen importeren. Kan iemand dat bevestigen?

Je doelt op dit stukje uit de MacWorld review?

[quote:b0ded270d2]Pages now lets you select images or text and then add comments to them. These comments transferred nicely when I exported my documents to Word, but comment IDs and date information were missing when I created comments in Word and tried to view them in Pages. Apple expects to fix this bug soon.[/quote:b0ded270d2]
Als ik het goed lees gaat het exporteren van opmerkingen naar Word documenten toe wel goed, maar het importeren van opmerkingen van Word naar Pages dus juist (nog) niet helemaal. De auteur, datum en tijd gaan daarbij verloren.

Er is ook nog geen bug fix software update voor Pages uitgekomen.

Update: Ik heb het net even uitgeprobeerd in Word 2004 en Pages 2 (comment gemaakt in beide applicaties, als Word .doc gesaved, en beiden geopend in de andere applicatie), en ik kan de bevindingen van de review van MacWorld bevestigen.

Zou je een screenshot willen maken van hoe een comment uit Word er uit ziet in Pages? (Krijg je dan ook verschillende kleuren in Pages -als je er met meerdere aan werkt-)?

[img:fc51d696b6]http://homepage.mac.com/eelco.doornbos/.Public/screenshot.png[/img:fc51d696b6] Het bovenste venster is Word, het onderste hetzelfde document geïmporteerd in Pages 2. Zoals je ziet staat de naam en tijd er in Pages 2 niet meer bij.

Als je in Pages 2 zelf een nieuwe Comment aanmaakt staat de naam en tijd er wel in, maar deze kan je zo wissen en vervangen of wijzigen. In Word staan de naam en tijd in aparte velden (in het donkerder bovenste vlak van de comment), die minder makkelijk te wissen of wijzigen zijn.

Bedankt :)

Volgens mij is het ook niet mogelijk om de kleur van de comments te wijzigen. In de Inspector staan ze ingesteld op geel, maar ze zijn niet te veranderen, omdat de Inspector controls verder inactief (grijs) zijn gemaakt. Wat dat betreft is Word nog wel wat beter dus. Ik vind het in Pages wel duidelijker te zien op welk stuk tekst de comments betrekking hebben.