Meest betrouwbare Apple Laptops?

Welke laptop van Apple gebruikte je zelf (het langst) en had je geen problemen mee? (geen reparaties) Post uw ervaringen. Dank.

De nieuwe intel modellen zijn nog maar pas uit en heb ik weggelaten.

Bekijk achteraf eens deze link:
http://www.macintouch.com/reliability/laptops.html

:apple:

Mijn beste Apple ooit: een PowerBook G3 WallStreet, deed het altijd, doet het denk ik nog steeds maar is verkocht.

Ik typ dit berichtje op m'n eerste generatie 12" PB G4 876mhz... Zonder problemen. Hij is inmiddels al hier en daar wat kromgetrokken, maar het gaat toch vooral om de inhoud!

Groet!

Ik heb nog mijn eerste apple notebook, een powerbook g4 12" 1.33 ghz, draait nog net zo lekker als anderhalf jaar geleden, echt bizar, dat dat apparaat nog steeds aan al mijn ( behoorlijk veeleisende ) wensen voldoet, echt een fantastisch apparaat!

In de tussentijd wel een 20" cinema display erbij gekocht!

Deze link is ook interessant. http://www.pcworld.com/reviews/article/0,aid,118514,pg,5,00.asp Hier scoort Apple goed, maar Emachines en IBM nog beter...

Zonder een lijstje kneusjes heb je niet veel aan dit lijstje. Mijn Duo 230 kreeg al eens een nieuw moederbord en wil nu niet meer opstarten.

Powerbook 3400 ...

Al ben ik ook te spreken over de 17" powerbooks :slight_smile:

[quote:0dc1fa9ed7="Erik Joling"]Zonder een lijstje kneusjes heb je niet veel aan dit lijstje. Mijn Duo 230 kreeg al eens een nieuw moederbord en wil nu niet meer opstarten.[/quote:0dc1fa9ed7]

Ik heb wel de pre-PPCs eruit gelaten…
(en enkele eerste generaties PPC vergeten)
:oops:

Mijn ervaringen met alle powerbooks zijn beroerd .ik quote even mijn ervaringen uit dat andere draadje :

[quote:a6ab384d27=“inberlin”]De meeste mensen schaffen doorgaans 1 model aan en daar werken ze een paar jaar mee, todat ze de volgende aanschaffen. Dus een beetje een rare vraag.
Mijn laatste 3 waren powerbooks . Bij de G3 firewire ging na een jaar de dvd speler kapot, van de G4 PB 1000 Mhz heb ik 2 keer het beeldscherm moeten laten vervangen, 1x de adapter en 1x het motherboard en mijn huidige G4 PB 1,5GHz herkend geen airporthardware meer en de backlight heeft nog maar 50% capaciteit, dus daar kun je alleen maar in het donker mee werken.

Ik kan alleen maar hopen dat de andere modellen betrouwbaarder zijn! :x[/quote:a6ab384d27]

[quote:d91baefd60="Mac Hammer Fan"]Ik heb wel de pre-PPCs eruit gelaten...[/quote:d91baefd60]Zelfs dan. Je vraagt nu alleen de mensen met een goed werkende laptop om een reactie, zonder dat je weet hoe groot het aantal defecte apparaten is en hoe groot het totale aantal. Vraag in een café wie er niets wil bestellen. Zodra een persoon zijn vinger opsteekt zeg je dan: niemand wil bestellen.

Als het hier nog lang zal duren, zal het hier rap gedaan zijn... :wink:

[quote:548a444885="Mac Hammer Fan"]De nieuwe intel modellen zijn nog maar pas uit en heb ik weggelaten.[/quote:548a444885]

Met de laatste PowerBooks waren meer problemen dan met de recentste MacBook Pro (revisie D denk ik)…

Mijn 1GHz Titanium Superdrive!

Dag en nacht bij mij. Van Antartica tot de Sahara meegesleept.

1x nieuwe voeding (garantie)
1x nieuwe superdrive (garantie)
1x nieuwe batterij (nu weer een nieuwe nodig)

Ik gebruik hem niet meer … macbook pro! maar hij wordt nogsteeds elke dag gebruikt!

Powerbook g3 Lombard 400 mhz gebruik ik

zeer mooie powerbook aleen de dvd speler werkt niet met osx