Meet CPU temperatuur in Mac OS X

Er waren al applicaties die dit konden, maar er is sinds net een nieuw programma uitgekomen die veel (nieuwe) modellen kan meten. Er was nog geen programma die mijn G4's (350Mhz en MDD dual 1Ghz) CPU temperatuur konden meten.

Nu wel!

Temperature Monitor

Okay.... Leuk. Ik kan de temperatuur van mijn FW 800 power mac chips meten.

so what?

Welk programma kan de temperatuur van een PowerMac G4 QuickSilver 2002 meten, deze is niet ondersteunt door het door Adriaan genoemd programma.

Hebben alle Mac-processoren een temperatuursensor dan? Mijn iMac 1GHz 17" pakt ie iig niet...

Misschien vinden jullie het gek als ik dit vraag, maar wat is het nut hiervan? Kan je hiermee dingen voorkomen, of is het gewoon 'leuk'???

[quote:3340431c89="dimelot"]Misschien vinden jullie het gek als ik dit vraag, maar wat is het nut hiervan? Kan je hiermee dingen voorkomen, of is het gewoon 'leuk'???[/quote:3340431c89] Gewoon leuk :lol: En je kan ook zien dat de temperatuur stijgt als je je processor gedurende enkele minuten volledig belast! Ik heb nog niet geprobeerd mijn PM G4 zijn deurtje te openen, misschien zou dan de temperatuur weer zakken! :?

Een andere thermometerheet Thermo in Dock,Zie version tracker. Het probleem dat je niet kunt meten is meestal de niet ondersteuning van een bepaald type chip.

Ik heb een mirrored drive door powermac, en hij zegt nu dat de CPU temperatuur 55,8 ºC is..... Wat is het maximum dat hij mag berijken? :?

Op een G5 1.6 werkt het in ieder geval ook 8)

Op mijn G5 1.6 ook!

P.S… is 49,5 graden een beetje normaal ? :?

Op mijn dual 1.8 G5 ook, maar hij geeft maar 1 temperatuur!

[quote:f010ecd2be="dimelot"]Misschien vinden jullie het gek als ik dit vraag, maar wat is het nut hiervan? Kan je hiermee dingen voorkomen, of is het gewoon 'leuk'???[/quote:f010ecd2be]

Als je wilt tweaken of overclocken is het een must omdat dit de gezondheid van je computer weergeeft.

[quote:21ce879b7a="unSOUND"] P.S.... is 49,5 graden een beetje normaal ? :?[/quote:21ce879b7a]

49,5 lijkt me redelijk normaal… :stuck_out_tongue:
Dat is zo’n beetje mijn gemiddelde temp op de pm G4