Melding bij gedownloade programma's

Hoi,

Als ik een programma van het internet pluk (bij FontExplorer van Linotype) komt er ieder keer als ik het programma start de een dialoogvenster met de melding:
<… is een programma en is gedownload van het internet. Weet u zeker dat u het wilt openen?> gevolgd met het programma en tijdstip van downloaden.

Weet iemand hoe ik dat uit kan zetten?

Ik hor het graag want ik vind het knap irritant,

Bedankt alvast en groet,

Adri

ja wil ik ook.. 't is net vista zo

Dat is toch niet zo erg? Dat is maar de eerste keer dat je het programma opent. Stel dat je bvb een trojan horse downloadt die gemaskeerd is als een mp3 bestand, dan heb je toch liever de melding dat het een programma is zodat je weet dat je dit niet moet openen? Safety first!

Het is jammer dat het nodig is, maar ik vind het wel verstandig. Ook Apple moet op veiligheid letten en dat doen ze o.a. op deze manier. :roll:

Mag de gebruiker alsjeblieft zelf bepalen of hij het nodig vind of niet.

Tjonge jonge, niet zo zeuren. Als het aan de Nerds ligt dan moet alles van het OS open-source en te editten zijn. Sommige dingen moet je even voor lief nemen, dit ook. Een éénmalige waarschuwing vind ik hier wel op zijn plaats en om nou te suggereren dat het zo ver gaat als Vista......kom nou.......

[quote:cd85016050="Adri Oosterwijk"]Als ik een programma van het internet pluk (bij FontExplorer van Linotype) komt er ieder keer als ik het programma start de een dialoogvenster [/quote:cd85016050] Iedere keer? Dus ook als je het programma voor de tweede of derde keer opent?

[quote:cd85016050=“joasdekker”]Mag de gebruiker alsjeblieft zelf bepalen of hij het nodig vind of niet.[/quote:cd85016050]
Nee, de zwakste schakel geef je maar beter niet te veel armslag.