Melding PHP script in inputfield

Hallo!

Ik zit met een klein probleempje; ik leg de context even uit.

Ik heb via tutorials e.d. een php script ineen geknutseld dat users toelaat examenvragen in te sturen. Nadien is er een script dat de examenvragen oproept (die behoren tot een bepaalde graad/vak)

Nu werkt alles maar alleen de melding dat er een nieuwe record is aangemaakt wil ik anders. Ik wil niet dat de mensen de pagina verlaten (naar insert.php) maar dat de melding verschijnt in het inputfield.

Dit is de form waarlangs de vragen kunnen ingestuurd worden:

<form action="insert.php" method="post" id="examenvragen_input">
<label>Graad</label>
<select name="graad">
<option>1ste bachelor</option>
<option>2de bachelor</option>
<option>3de bachelor</option>
<option>1ste master</option>
<option>2de master</option>

</select>
<label>Vak</label>
<select name="vak">
<option>Fiscaal recht</option>
<option>Zakenrecht</option>
<option>Verbintenissenrecht</option>
</select>
<label>Examenvraag</label>
<input name="vraag" type="text" maxlength="255" />
<p> <button type="submit" id="submit" class="btn_1_arrow"><span>SEND</span></button></p> </form>

En dit is het script dat alles wegschrijft in de database

<?php
$con = mysql_connect("**","**","**");
if (!$con)
{
die('Could not connect: ' . mysql_error());
}

mysql_select_db("**", $con);

$sql="INSERT INTO Examenvragen (Graad, Vak, Vraag)
VALUES
('$_POST[graad]','$_POST[vak]','$_POST[vraag]')";

if (!mysql_query($sql,$con))
{
die('Error: ' . mysql_error());
}
echo "1 record added";

mysql_close($con)
?>

Die echo wil ik dus anders. De boodschap moet verschijnen in dat inputfield "vraag".

Kan iemand mij op weg zetten :)

Hier kan je oftewel je insert code in dezelfde file van jouw form zetten en dan als method $_SERVER['PHP_SELF'] gebruiken, maar dat raad ik je af.

OF je kan een ajax call doen naar file en zo dan je parameters doorsturen, eens je een true van je insert hebt gekregen kan je in een voorheen hidden div je bericht laten tonen.

OF je kan een redirect in je script zetten dat de bezoeker terug naar de form wordt gestuurd en daar dan een check uitvoeren en dan je bericht laten tonen.

Natuurlijk weet ik niet of je een framework gebruikt of gewoon plain php gebruikt. Ook zou ik je boodschap van "OK" niet in een veld zetten waar de bezoeker iets moet ingeven.

Have fun!