Melding "Schijf niet juist verwijderd"

Dag allemaal, ik heb ooit een keer een externe harde schijf verwijderd zonder afmelden. Sinds dien blijft de melding "Schijf niet juist verwijderd iedere dag terug komen. Soms meerdere keren per dag. Ik heb de betreffende schijf weer een keer aangesloten en hem toen op de juiste wijze afgemeld en verwijderd maar de meldingen blijven komen. Wat kan ik doen om dat recht te zetten zodat de meldingen niet meer komen.

Wim

Misschien niet direct de oplossing, maar je zou eens hiernaar kunnen kijken, want er zijn situaties waarin een externe schijf op willekeurige wijze, resp onbedoeld wordt uitgeworpen:

1. De kabel van de externe schijf is defect
  2. De voeding van de externe desktopschijf is defect
  3. De USB- of Thunderbolt-poort is defect
  4. De externe schijf zelf is defect
  5. De hub geeft soms te weinig stroom om de schijf te voeden.

Het kan ook zijn dat de schijf liever niet in slaapstand wil komen.
Probeer eens in Systeemvoorkeuren/Energiestand het vinkje bij “Plaats harde schijven in sluimerstand indien mogelijk” uit te zetten.

Je kunt nog via het in de Mac ingebouwde ‘Schijfhulpprogramma’ een ‘Schijf EHBO’ uitvoeren op de betreffende schijf. Dat duurt rond een minuut, afhankelijk van de grootte van je schijf.
Best kans dat de fout op die manier wordt gefixed.

En nog een tip: als je naam hierboven je huidige mailadres is, zou ik dat veranderen.
Door op deze manier je email openbaar te maken, nodig je spammers uit.

Dank je.