memory stick of hoe dat ook mag heten

Hoi, Ik hoop dat mijn vraag hier past. Ik wist niet zo goed waar ik mijn vraag kon stellen.

Ik wil namelijk een ‘memory stick’ kopen, een ding waarmee ik mijn gegevens van een ibook naar een andere ibook kan verplaatsen. Een ding dat ik in usb kan proppen.

Ik meen mij te herinneren dat het om een memory stick ging.

Ik zie door de bomen het bos niet meer daarom wil ik graag weten welk model, welk soort het beste bij mijn ibook past?

Ik heb macosx 10.2.8.

Groet, Gilda

Ik denk dat moeilijk te beantwoorden is welke het beste is. Hangt er natuurlijk ook een beetje vanaf wat je er op wilt zetten (lees; hoeveel geheurgen erop moet).

Ik heb zelf een Fujitsu Siemens “MemoryBird” van 64MB en die doet het in elk geval prima onder OS X zonder enige drivers etc en doet het ook op Windows 2000 en later zonder drivers.

Als anderen ook hier plaatsen welke stick ze hebben en of 'ie goed werkt, dan heb je misschien in elk geval al een lijstje met keuzes die het sowieso gaan doen.

IK heb één of ander cheap USB pennetje gekocht bij de lokale PC boer... 128 MB voor 25 euries :D Werkt perfect onder OSX

[url=http://www.macosx.nl/forum/viewtopic.php?t=7944&highlight=]kijk hier eens op het forum[/url]

ik heb een Apacer Handy Steno SL 202 van 128mb gekocht bij MyCom voor 46 euro en die doet het probleemloos

word geleverd met een koortje(how cute) en een usb kabel met houder voor als je niet bij een usb poort kunt komen.
kijk hier voor welke ik heb
http://www.apacer.com/apacer_english/product_html/handy_steno20.asp

Heb maar een cardreadertje gekocht (€ 29) waar ook het kaartje van de fotocamera inpast, twee vliegen in 1 klap leek me.

Hoe zo'n ding precies heet weet ik ook niet (USB pen ?) maar memory stick is wat anders, dat is de naam die Sony gebruikt voor haar geheugen "kaartjes" (voor camera's etc) Wat jij bedoelt kun je bij elke computerwinkel of postorder kopen. Je kunt elk merk gebruiken en je hebt geen drivers (software) nodig. Er is geen verschil tussen Mac of PC. Plug hem in je USB poort en hij verschijnt op je desktop. Makkelijker kan niet.

Sinds kort zijn ze er ook voor USB 2, die hebben een iets ander stekkertje, maar dat staat er duidelijk op.

[quote:f4ee68eeac="sabine"] kijk hier voor welke ik heb http://www.apacer.com/apacer_english/product_html/handy_steno20.asp[/url][/quote:f4ee68eeac]

euhhh ??

Ik heb inmiddels 3 verschillende die het alle goed doen:

Lexar Media JumpDrive (te koop bij Dixons)
Apacer Handy Steno (met draagkoordje, gekocht op de Ceintuurbaan)
USBDRIVE ( www.usbdrive.com –> klokhuisdag, incl. draagkoordje)

Bij alle was het niet nodig om software te installeren.

:D

Dank voor jullie reacties.

Precies wat ik bedoelde en ik denk dat ik maar gelijk 128 mb neem. Kan ik lang mee doen!

ik kreeg laatst een tip van iemand maar weet niet of het waar is:

werk nooit direct vanaf je usb stick, maar eerst op je mac alles bewerken en dan daarna pas kopieren naar je stick, het zou funest blijken te zijn voor de levensduur van je stick als je rechstreeks vanaf de stick werkt

Koop zo'n mooi horloge! Ik heb er ook een en nu is het zelfs USB-2 [img:04f2579991]http://www.laks.com/new.images/images_2002_10/memory_titel_neu.jpg[/img:04f2579991]

Ik weet dat deze horloge's bestaan, maar ze zouden wat modieuzer mogen. De transparante is al stukken beter, maar die cijfers.....

Ik vind ze qua design niet mooi. Misschien dat swatch hier eens gebruik van moet gaan maken, die hebben altijd van die enorme gadget achtige horloges. 8)

De rechtse is het oude design en die heb ik dus. Maar het valt echt mee. Niet lomp of zo. Eerder eenvoudig en stijlvol. En uiteraard praktisch!

Niet echt een "damesmodel", ik geef Ganymedus gelijk, Swatch zou zoiets moeten maken. Misschien moet LAKS samenwerken met Swatch, dat zou een stunt zijn.

Om even terug te gaan naar de eerste vraag: flash-geheugen.

Ik weet niet of je al in het bezit bent van een digitale camera of iets dergelijks, maar dan is het bijvoorbeeld handig om een USB-kaartlezer aan te schaffen. die zijn vaak goedkoper [omdat er nog geen geheugen in zit] en je kunt de geheugenmodules uit bijvoorbeeld je camera gebruiken.

Zo heb ik bijvoorbeeld een Sony camera met 128 Mb geheugensticks, heb ik een USB-lezer erbij gekocht. Die kan ik samen met de kaart gebruiken als flash-geheugen, en ze zijn bijna net zo compact als die USB-pennen.

zie hier bijvoorbeeld het model voor de Sony Memorystick, de MMC en de SD:

[img:f6d5cffa86]http://www.lexarmedia.com/images/jd_trio_page_pic.gif[/img:f6d5cffa86]

[quote:452ff7b0e6="Turbanus"]Koop zo'n mooi horloge! Ik heb er ook een en nu is het zelfs USB-2[/quote:452ff7b0e6]

Onwijs! Ik heb toevallig net een nieuw horloge nodig en kan mijn (hier besproken MemoryBird) ook nergens meer vinden, dus dit lijkt me DE oplossing! Waar kan je die kopen? Kijkshop?

www.laks.com

[quote:2d0664648f="Turbanus"]www.laks.com[/quote:2d0664648f]

Hmmm… mijn enthousiasme is meteen alweer verdwenen… stelletje kapsones moffen. “You can purchase LAKS worldwide in exclusive retail-stores.” Zo bijzonder is hun plastic nou ook weer niet, wel leuk, maar kunnen ze ook gewoon via de Kijkshop de wereld inslingeren. Ik heb het alweer gezien.

Koop jij nooit via internet?