Het lijkt me een fantastisch en totaal pakket.
Ik moet voor mijn bedrijfje alle programma’s nog aanschaffen, nml. En denk
dat ik hiermee alles in 1 heb. Ik wil de Premium aanschaffen, zodat ik ook
drukwerk PDF’s kan maken.
Is het voldoende om naast ontwerp voor drukwerk ed. ook
websites van deze tijd te maken ed.
Of zal ik dan toch nog Dreamwaver o.i.d. erbij moeten hebben?
Het is een goed pakket.
Voor websites maken zit er golive bij.
Dat vindt ik lekkerder werken dan dreamweaver.
Omdat je je plaatjes gewoon ergens naartoe kan slepen waar jij wilt.
Ook vindt de interface van golive makkelijker.
Alleen op pc computers wil het soms niet helemaal lekker werken.
Maar het meeste is te verhelpen.
Is indd een aanrader, je hebt alles wat je voor grafisch werk nodig hebt!
Wat webdesign betreft zou ik ook een naar Webway kijken. Dit is een degelijk alternatief voor dreamwaver of golive en goedkoper, is als een grafisch pakket opgebouwd, dus als je grafisch geschoold bent zal je er sneller mee weg zijn dan die andere pakketen. 8)
Het is een geweldig totaal-pakket, ik heb altijd Quark gebruikt. Maar ik kan nu niet meer zonder Indesign. Je koopt gewoon 1 pakket en alles is perfect opelkaar afgestemt, stabiel en snel EN betrouwbaar.
Zoek alsjeblieft eens op InDesign en je komt al mijn jubelpostjes tegen. GoLive kan veel, maar ik gebruik het niet veel. Steeds meer handcoderen en Dreamweaver.
Ik denk dat je met Golive wel een discussiepunt hebt, omdat een hoop mensen met verschillende webprog's werken. Maar de rest van de suite is... sweet! :P Een van de beste [b:fb6f07f6db]pakketten[/b:fb6f07f6db] die ik in tijden heb gehad!
Als enthousiast GoLive gebruiker is dit mijn mening:
Ben je ontwerper en grafisch ingesteld, wil je niet met Javascript lopen prutsen, wil je lekkere samenwerking met andere Adobe apps, dan is Golive jouw pakket.
Ben je codeklopper en/of Javascript-nerd, dan zou ik Golive links laten liggen.
En Quark of InDesign… 't maakt niet uit, als het maar geen Quark is!
Nee, ik ben (nog) niet bepaald handig met codes en java's ed. Wat niet is kan nog komen, tuurlijk.
Maar hou me eerlijk gezegt ook liever bezig met ontwerpen. Zal wel code / java onkunde zijn, hoor.
Ik ontwerp ook veel met FreeHand, is wel veel lastiger als je iets aan moet leveren…
De drukkerijen ed. kennen het niet. Ik zal dan ook Illustrater gaan (leren) gebruiken.
[quote:583e7ac1c2="Brak Mak Morn"]Als enthousiast GoLive gebruiker is dit mijn mening:
Ben je ontwerper en grafisch ingesteld, wil je niet met Javascript lopen prutsen, wil je lekkere samenwerking met andere Adobe apps, dan is Golive jouw pakket.
Ben je codeklopper en/of Javascript-nerd, dan zou ik Golive links laten liggen.
En Quark of InDesign… 't maakt niet uit, als het maar geen Quark is![/quote:583e7ac1c2]
Weet jij toevallig of je handig die javascript menuutjes kan maken in Golive ? En werkt de export van Indesign naar Golive een beetje ? Of is het handiger om iets direct in Indesign op te maken.
[quote:3954b409c9=“chm”]Is indd een aanrader, je hebt alles wat je voor grafisch werk nodig hebt!
Wat webdesign betreft zou ik ook een naar Webway kijken. Dit is een degelijk alternatief voor dreamwaver of golive en goedkoper, is als een grafisch pakket opgebouwd, dus als je grafisch geschoold bent zal je er sneller mee weg zijn dan die andere pakketen. 8)
Id vanuit XPress is geen heidens karwei. Veel ken je al omdat er natuurlijk veel overeenkomsten zijn met Photoshop en Illustrator. De integratie van de Adobe-pakketen is dan ook ver doorgevoerd. De lastige toetscombi's van XPress zul je af moeten leren, maar dan blijkt wel ineens dat al die toetsen in PS en Ill allang zo waren. Leve de uniformiteit.
Ik heb veel gehad aan het boek 'InDesign for Quark Xpress users" van David Blatner. Quark-guru van de afgelopen 15 jaar en nu door Adobe liefdevol binnengehaald om ons de voordelen van ID te tonen. In het boek komt steeds de manier van werken die je gewend was aan bod en hoe je dit ander / eenvoudiger / beter kunt doen dan in XPress. Niet geheel kritiekloos overigens. Het is inmiddels ook in het NL vertaald. Ik weet alleen niet of het inmiddels ook al bij de CS versie is aangekomen. Maar dan nog: er staat veel nuttigs in.
Ik raad je wel aan om in een keer XPress op zijn minst een tijd links te laten liggen. Door elkaar gebruiken zit het aanleren en automatiseren van handelingen in de weg.