Meningen gevraagt!!!

ik kan er gewoon niet uitkomen ik blijf tussen die 17" powerbook of de G5 twijfelen

welke moet ik nemen

help!!

Neem ze allebei. Ehm, flauw. Wat wil je ermee gaan doen? Hoe belangrijk is draagbaarheid voor je?

Ha!! Als ik de keuze zou moeten maken zou ik zeker zonder twijfel voor de G5 gaan. Of toch de Powerbook? :D nee hoor.. Ik zou echt voor de G5 gaan, omdat ik ten eerste zelf liever een desktop heb en ten tweede omdat de G5 veeel sneller zal zijn. Met de G5 kan je (in ieder geval!) een 17" flatscreen kopen, dus voor het scherm moet je het niet doen!

Waarom zou jij voor de Powerbook gaan in plaats van de G5? Juist “omdat” het een laptop is?

absoluut de G5! Of... nog heel effies wachten tot de nieuwe powerbooks er zijn :mrgreen:

(geen echt lekker advies, maar meestal koop ik een “oud” model, de G4’s zijn momenteel wel heel aantrekkelijk geprijsd vind ik zelf, ik zat van de week nog te twijfelen of ik er niet nog eentje “bij” zou kopen…voor extra firepower :wink: )

heel simpel ... MOET het een laptop zijn??? ja -> PB nee -> G5

mijn mening is dat een PB17 geen échte laptop is … hij is nogal groot dus … G5 misschien

Zou gewoon een G5 nemen.G5 is de nieuwste technologie en als je perse een laptop nodig hebt koop dan een goedkope iBook 2e hands en wacht totdat er een G5 laptop komt!

en GEVRAAGT = GEVRAAGD

Of je kan ook voorlopig niks kopen, en zoals Torz al zei, wachten op de G5 laptop.

[quote:8509ed91a4="Torz"]en GEVRAAGT = GEVRAAGD[/quote:8509ed91a4]

:smiley:

Een G5 is een echt workstation, als je veel rekenwerk gaat doen of heel snel wil kunnen werken met zeer grote files is het een echte aanrader. Voor de gewone gebruiker wellicht wat overdreven, maar zeker niet duur. De nieuwe PBs zijn ook fantastisch, want zeer draagbaar en ook snel. Ik heb zelf thuis voor de eMac gekozen, omdat er toen alleen nog maar de 15" PB was, die nogal duur was en ik niet zeker wist of ik al mijn werk op het MacIntosh platform zou kunnen doen en dus de goedkoopste G4 wilde om van alles uit te proberen. Na mijn zeer goede ervaringen hiermee heb ik er onlangs een 12" PB bijgekocht, zodat ik mijn werk kan meenemen en presentaties niet meer op CD hoef te branden en dus tot het laatste moment kan bijwerken. Achteraf had ik voor thuis ook wel alleen de 15" PB kunnen kopen of alleen de 12" PB als die toen al bestond. Mijn 12" PB is al snel genoeg, dat is met de 17" door de extra cache alleen nog maar beter. Als je de computer wel eens mee wilt nemen en je veel rekenkracht wilt, is de PB de beste keus, als dat niet zo is en je héél veel rekenkracht wilt, de G5. Al met al, welke je ook neemt, je haalt DE "top of de range" desktop of laptop in huis waar je nog jaren plezier van zult hebben. Ik zou niet wachten op een G5 laptop, niemand weet wanneer die komt en kan dus nog wel een jaar of langer op zich laten wachten.

[size=24:b2a4a5661f]G5[/size:b2a4a5661f]

Okee ik ben er uit

ik ga voor de G5
:lol:

bedankt voor al het advies
jullie horen wel hoe hij me bevalt