Meningen voor mijn site

hoi,

graag even de mening van de mac gemeenschap over een toekomstige site
van een project van mij en mijn vader

Deze link

Het is een project van Npartners http://www.npartners.nl/

uiteindelijk willen we er artikelen op zetten en een manegment curses te koop op zetten

opbouwende kritiek is welkom

Tom

p.s. hij komt uiteindelijk 760x420 op het scherm dus de tekst is een beetje belaberd

Heb je lage resolutie beelden gebruikt? ik krijg een heel lelijk beeld alleen het logo is echt duidelijk.

Voor de rest vind ik de opzet, zo ver ik het nu kan zien, mooi overzichtelijk, vind alleen dat hij aan de rechterkant zo het beeld afvalt… het houdt ineens op… Ook mooi “koud” zakelijk kleur gebruik.

[edit] zie net je tekst over de belabberde tekst… [/edit]

ik ben dit ook van plan veder in css te gaan maken of normaal html, dit was om even snel een beeld op te zetten. de kwaliteit van de tekst en dergelijke worden uiteindelijk weggewerkt zie dit maar als de "alpha test"

@The Photographer: mischien dat een rand of iets dergelijks bij het nieuws vlak dit oplost?

wil niet lullig doen, maar het ziet er niet zo fraai uit. Veel te grote (vage) buttons en met Safari doen de links het ook niet. :( Wellicht resolutieproblemen?

@nankovic: het is bedoeld een beeld te geven van mijn idee over de uitvoering van de site, dat de links het doen is logisch want die heb ik nog niet gemaakt. en de resolutie problemen ontstaan doordat het te groot afgebeeld wordt het is bedoel voor een resolutie van 760 bij 420 pixels.

hier een jpg zodat de resolutie vast staat [url]http://home.planet.nl/~hof01215/fmnet/fmnet.jpg[/url]

tiepfoutje: het is cursus ! .... dus. :wink:

ok. de opzet is goed. Dacht dat de site al klaar was :?

@xer: oops :P

is het niet makkelijker om als je een opzet maakt dat in illustrator of photoshop te doen?

dan kan je hem precies zo maken zo als hij in jehoofd zit,…
(en het werkt ook wat sneller dan flash… :))

[quote:f6040a7938="HS-L"]is het niet makkelijker om als je een opzet maakt dat in illustrator of photoshop te doen?

dan kan je hem precies zo maken zo als hij in jehoofd zit,…
(en het werkt ook wat sneller dan flash… :))[/quote:f6040a7938]

Good point HSL

Op die manier verlies je jezelf niet in details. In dit stadium moet je je nog helemaal niet druk maken over wel of niet werkende links, animaties en problemen die optreden tijdens het bouwen.
Pak een pen en wat papier en ga kriebelen. Zet een ruwe opzet op. Maak een flowchart en houd je bezig met vragen als: voor wie maak ik de site, wat is de bedoeling van mijn site, welke navigatie is het beste voor mijn site, etc.
Daarna naar Photoshop en daar de definitieve schetsen maken.

En pas daarna naar HTML of Flash

Precies de manier zoals ik ook altijd werk... alleen doe ik de ontwerp fase altijd in Fireworks :D

Yep, hier ook... eerst op papier en daarna 'plakken en schuiven' met Fireworks.

Persoonlijk vind ik de opmaak niet super.

Ikzelf vind het nooit zo netjes om knoppen voor het grootste deel te laten lijken op andere. Gebruik je creativiteit, die heb je volgens mij best!

Daarnaast is de “boog” linksboven het “info” vlak verre van mooi rond, terwijl die van het menu wel mooi is, probeer daar nog even een net boogje van te maken.

Waarom is de resolutie overigens zo beperkt?
Als dat inderdaad nodig is, zou ik alle vlakken (incl. menu) wat kleiner houden. Op deze manier verplicht je mensen vrij snel om te scrollen, wat over het algemeen niet wenselijk is (zodra men een scrollbar ziet, denken ze al gauw dat ze [i:4c6d636379]te[/i:4c6d636379] veel moeten lezen. Je komt denk ik al een eind door de “tussenruimte” tussen menu en tekstvlakken wat te verkleinen.

Kleine noot; zie dit alsjeblieft niet als kritiek, maar als mening… Doe er mee wat je wilt!

Niet veel te zien.....Error-404 van Planet????

De schetsfase en de photoshop fase ben ik voorbij dit was weer een stapje veder om de knoppen te laten werken.

dank jullie voor alle meningen, ik zie hier en daar nu wel wat ik verbeteren kan.

en wat is er beter aan fireworks dan photoshop?

Tja, Fireworks zal best een toegevoegde waarde hebben, maar ik maak mijn images altijd 'webklaar' in Photoshop. Bewaren voor web. Photoshop doet de rest. Ook imageready heb ik nog nooit gebruikt.

ImageReady heeft het zeer grote voordeel dat je plaatjes 100% web-ready kunt bewaren, dus zonder icon, preview, enz. Daarnaast kun je de plaatjes zelf 100% afstemmen op webbrowsers; GIFjes, enz. Een hoop functies die niet in Photoshop zelf zitten.

Persoonlijk vind ik dat je je opzet in een ietwat te vroeg stadium hebt gepubliceerd. Ik vind hem niet echt slecht maar ook niet briljant. Je hebt je duidelijk laten inspireren door de Mac OS X interface zo te zien. Voordat je het spul echt online zet zou ik een spellingscontrole op je teksten loslaten 8)