Menu-balk permanent transparant maken?

Normaal gesproken ziet mijn menu-balk er uit zoals 'ie er waarschijnlijk bij de meesten uit ziet...

[img:c88a4dee05]http://iruben.com/albums/showpic.php?image_id=968[/img:c88a4dee05]

…maar wanneer Finder (weer eens) crasht is 'ie tijdelijk transparant…

[img:c88a4dee05]http://iruben.com/albums/showpic.php?image_id=969[/img:c88a4dee05]

…en eigenlijk vind ik dat veel mooier! :lol:

[b:c88a4dee05]Is er een tooltje of truukje om de menu-balk permanent transparant te maken?[/b:c88a4dee05]

Je hebt gelijk, ziet er mooier uit :)

Zal daar dan geen theme voor zijn of een eén of andere vage Terminal manier?

Tegelijkertijd kan je dan niet meer het appeltje zo makkelijk vinden of 'Wijzig'.. De menu's bovenin verdwijnen namelijk :)

[quote:4b891fa93b="ArthurZZZ"]Tegelijkertijd kan je dan niet meer het appeltje zo makkelijk vinden of 'Wijzig'.. De menu's bovenin verdwijnen namelijk :)[/quote:4b891fa93b] Je moet dan denken aan zgn. roll-overs. Zodra je daar komt verschijnt er tekst of hele menubalk weer of zoiets. Zou wel tof zijn! :|

[quote:abfd6190d3="ArthurZZZ"]Tegelijkertijd kan je dan niet meer het appeltje zo makkelijk vinden of 'Wijzig'.. De menu's bovenin verdwijnen namelijk :)[/quote:abfd6190d3]

Dat is waar, maar we hebben het er ook over om dit permanent te maken, en nu verdwijnt alles als gevolg van een bug ofzo.

Maarja, weet iemand of de menubalk een bepaalde texture gebruikt als achtergrond?
want als je deze kunt veranderen, dan kun je natuurlijk ook de menubalk transparant maken.

En als dit niet gaat dan is het misschien een idee voor de programmeurs onder ons om er een soort programma voor te maken die de menubalk “hackt”.

Ik vind het zeer irritant als dat weer eens gebeurt. Dat is ook pas sinds Panther (Jaguar misschien zelfs?). Daarvoor zag ik het nooit. Nu gebeurt het eigenlijk bij het opstarten iedere keer, althans op mijn Powerbook.

de balk is niet transparant... hij is gewoon niet gestart (deel van de Finder... weet je wel)... de menulets zweven op de balk en die shaduw is gewoon een layer zodat het gemakkelijker/sneller is om te renderen :P

misschien een haxie of een theme make/gebruiken… maar die destabiliseren meestal het systeem

anders zou ik het ook niet weten

Mijn menu's zijn inderdaad verdwenen omdat dit een screenshot was van toen Finder weer eens een keertje crashte ('gelukkig' hoefde ik daar voor het maken van de screenshot niet lang op te wachten). Uiteraard zou ik mijn menu's wel gewoon in beeld willen hebben als er een tweak is om de balk transparant te maken. En of 'ie nou transparant is of gewoon weg kan me weinig boeien, er lijkt inderdaad gewoon alleen een shaduwrandje over te zijn, maar ik vind het wel een fraai gezicht. :-)

ik weet dat er themas zijn die de balk een kleur geven... (resexcellence.com)

en met ThemePark kun je er zelf maken

MAAR of je transparantie kunt gebruike… da weet ik niet

probeer eens uit zou ik zegge :stuck_out_tongue: met ThemePark heb je de meeste mogelijkheden

(of da van unsanity … ShadeShifter of zoiets… was het wel van unsanity?)