menu-dock bovenaan je scherm met terminal?! het kan!

ik heb een leuke manier gelezen in de ''mac fan'' om je menu balk ...(met je programma's) om hem boven aan te plaatsen (in plaats van links , reschts , en onder ) o'ja je bovenste menu ( ?, finder,Archief , wijzig , weergave , ga , venster , help) blijft gewoon staan hoor :D

MENU-DOCK

hoewel de dock heel handig is om snel van het ene naar het andere programma over te schakelen heeft hij de onhebbelijke nijging om ook in beeld te springen waneer je hem helemaal niet nodig hebt en dat geld voor alle drie de mogelijke posities links rechts en onderin

hier staat hoe je hem moet veranderen:

1. start het programma terminal vanuit de map hulpprogramma’s

2. typ de volgende commando’s (één regel): DEFAULTS WRITE COM.APPLE.DOCK ORIENTATIONSTRING TOP

3. start het programma activiteitenweergave vanuit de map hulpprogramma’s

4. klik één keer op de taak dock

5. druk op de knop ‘stop proces’ . er verschijnt een dialoogpaneel.

6. klik op de knop ‘stop’ . het besturingssysteem schakelt de dock nu uit en meteen weer in, maar nu maar nu op de basis van de positie top.

7. Zet via de Dock-voorkeuren zo nodig een vinkje in het vakje voor de text ‘toon/verberg automatisch’

u zult merken dat de dock nauwelijks meer op ongewensten momenten tevoorschijn schiet.
pas als u de culsor heel langzaam tussen de grens tussen bureaubladpatroon en menubalk plaatst, biedt hij zijn diensten aan.

(dit is overgetypt uit het ‘‘mac fan’’ blad uit het artikel van: Rob meeuwsen (pagina 49 uit het macfan uitgave 57)

succes!

En als je dat te moeilijk vind start je gewoon TransparentDock, en zet je in de voorkeuren de dock-locatie op "top"...

:roll:

volgens mij staat dat niet op mijn ibook g4 :roll:

Over 5 minuten wel... :bigsmile:

http://www.macupdate.com/info.php/id/6490

nou ... ik ga het WEL downloaden :evil: maar ik moet boodschappen doen :innocent:

k zie je :wink:

Kon met OnyX ook al een paar maanden. Vind het maar niks. :x

en tinkertool.......

screenshot iemand?

Dat kan al vanaf 10.1

[quote:095b20285b="mac osx rules!"]2) typ de volgende commando's (één regel): DEFAULTS WRITE COM.APPLE.DOCK ORIENTATIONSTRING TOP[/quote:095b20285b] Weet je zeker dat die niet allemaal kleine letters moeten zijn? Ik zit nu niet achter mijn Mac dus kan het niet uitproberen, maar ik dacht dat de command-line case-sensitive is.

nou ik heb het van het boek over ge schreven ... wel precies .... :mrgreen:

en, gebruik je het zelf? :P

nou niet meer .... heb het liever links :wink:

dacht ik al :P

De juiste syntax is trouwens [code:1:8a1f8462f7]defaults write com.apple.dock orientation -string top[/code:1:8a1f8462f7] En dat werkt niet in hoofdletters. Zie ook bijvoorbeeld [url=http://www.macosxhints.com/article.php?story=20040423170608616&query=dock]hier[/url].