Menubalk iconen weg na

Na update naar 10.4.4 en een poging tot opnieuw installeren van frontrow, is nu een aantal icoontjes in mijn menubalk verdwenen. Gaat om Spotlight, Airport, Tijd, Bluetooth en nog een aantal. Alleen het wolkje van Himmelbar is er nog. Iemand een idee hoe ik ze terugkrijg? Via Systeemvoorkeuren helpt niet, daar staan ze allemaal al aangevinkt.

Dank!

heb ik ook wel eens gehad, je moet de in Systeemvoorkeuren alles even uit vinken, vervolgens moet je Systeemvoorkeuren sluiten en weer opstarten en dan moet je alles weer aan vinken..

Voor het Spotlight icoon moet je denk ik je mac even opnieuw starten…

systeem - bibliotheek - coreservices - menu extras. Daar staan ze, als je erop dubbelklikt, wat gebeurt er dan?

Die map Coreservices is niet te vinden in de bibliotheek..... Oei.... wat nu?

jawel, je systeembibliotheek

Okay, ik heb 'm toch gevonden, dank je. Stom van me. Maar als ik erop dubbelklik, gebeurt er niks...

Dan weet ik het niet, als je op zo'n menuitem dubbelklikt, hoort het namelijk in de menubalk te openen.

Jammer, toch bedankt!

[quote:58f78938ad="GordonNL"]heb ik ook wel eens gehad, je moet de in Systeemvoorkeuren alles even uit vinken, vervolgens moet je Systeemvoorkeuren sluiten en weer opstarten en dan moet je alles weer aan vinken..

Voor het Spotlight icoon moet je denk ik je mac even opnieuw starten…[/quote:58f78938ad]
heb je dit ook al geprobeerd?

Ja, heb ik al gedaan, heeft niets geholpen. Hang nu maar met AppleCare aan de lijn... Ben benieuwd.

Da's iets met de SystemUIServer; mischien even de .plist (voorkeursbestand) ervan weggooien? Ik vind er twee in de ~/Bibliotheek.

hey ik heb het zelfde probleem, heb ook al met apple care gebeld en het schijnt te verholpen kunnen worden door je instal disk 1 erin te doen, vervolgens je mac uit te zetten en dan met C ingedrukt weer opnieuw opstarten tot je een of ander scherm krijgt, ik heb thuis(daar ben ik nu niet) een stappenplan hoe het precies moet. En anders als je het al opgelost hebt, kan je vertellen hoe? :P ik moet het namelijk nog gaan proberen...

Heb je nu al gedaan wat ik in je eigen topic als advies heb gegeven? [url=http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?p=880704&highlight=#880704]Hier.[/url]