Menubar volume control + alert sound

Ahhhhhhhhhhhh! Wat irritant: als ik via het Volume Control icoontje in de Menubar het volume aanpas, hoor ik ook telkens mijn Alert sound.......... Snappie!? Hoe dan ook, dat wil ik niet, maar heb zo snel niets kunnen ontdekken om dit te doen verdwijnen. Iemand een idee?

systemprefs: sound: play feedback when volumekeys are pressed uitvinken

edit… tja dat werkt dus alleen als je het volume via je toetsenbord aanpast :stuck_out_tongue:

[quote:0a13196460]edit... tja dat werkt dus alleen als je het volume via je toetsenbord aanpast. [/quote:0a13196460]

Juist…maar bedankt voor het mee denken op dit late tijdstip! Ik ga er even een nachtje over slapen.

beste,

Wat ik zelf altijd doe bij een nieuwe Mac is alle geluiden byv frog etc deleten in ik meende libery etc.
werkt uitstekend, (weet nu even niet de precieze plek te vinden daar ik nu achter een windhoos zit) ben je direct van die irritante geluiden af.

groeten Kruimel

Prachtige oplossing. Echter, ik ben wel gesteld op een 'alert sound' zo nu en dan, en de geluidjes voor nieuwe mail staan ook in diezelfde library. Ach, zo vaak gebruik ik die volume control in de menubar niet, enkel als mijn G3 iBook zoveel draait dat een volumeaanpassing via mijn externe toetsenbord een uur duurt........ Maar goed, we zoeken verder!