Merk HD in powerbook

Ik heb een G4 powerbook 15" 667mhz met 30 GB HD

Ik wil deze hd gaan vervangen door een grotere. Daar is inmiddels al redelijk veel over geschreven op dit forum. Maar wie kan mij vertellen wat voor merk HD er nu in mijn powerbook zit?

Qua merk haalt het niet uit. Apple stopt er vaak IBM in, maar zelf koop ik vaak Western Digital.

Het gaat erom dat hij past, en zover ik weet is er maar 1 “laptop” HD maat. Dus ga gewoon naar je lokale PC boer en koop een grote naar wens.

In jaguar kun je het merk van je HD zien met Schijfhulpprogramma.

Yep, of gewoon onder je appeltje, About This Mac, More info. (sorry ik heb engels aanstaan). Het kopje ATA.

IBM IC25030ATCS04-0 :wink:

Om te vervangen> heel goede is een seagate momentus 5400 maar helaas nog maar 40 gig
anders>Hitachi(voorheen IBM) of Toshiba. Liefst 5400 toeren. 7200 laat de fan te veel draaien.

De juiste maat is 9.5 mm hoog.

Bedankt voor jullie tips.

Het blijkt een Toshiba MK3017GAS te zijn. Hij laat het zien in het Apple systeemprofiel

Geven die 7200 toeren HD echt zoveel warmte af? Als dat een probleem zou zijn, zou Apple daar dan niet voor waarschuwen???

[quote:2cc8756e16="defender90"]Geven die 7200 toeren HD echt zoveel warmte af? Als dat een probleem zou zijn, zou Apple daar dan niet voor waarschuwen???[/quote:2cc8756e16]

Nee, om die reden zit er standaard 4200 toeren in een notebook, en is de snellere versie 5400 Toeren. Heb eerlijk gezegd nog nooit gehoord van 7200 toeren in een notebook.

[quote:1b8f8a4eab="defender90"]Bedankt voor jullie tips.

Het blijkt een Toshiba MK3017GAS te zijn. Hij laat het zien in het Apple systeemprofiel

Geven die 7200 toeren HD echt zoveel warmte af? Als dat een probleem zou zijn, zou Apple daar dan niet voor waarschuwen???[/quote:1b8f8a4eab]

Welk model heb jij de eerste 667 zonder DVI met vga of de tweede met DVI??
Ik denk de eerste ,ik heb de tweede en daar zat de ibm in.

Het verschil tussen 4200 en 5400 is niet zo heel groot. Eerder zul je iets hebben aan een grotere disk-cache. 7200 bestaat wel maar is erg duur en verbruikt meer stroom. Voor laptops die alleen op het buro staan niet zo'n probleem... Ik heb zelf net via Turbanus een harddiskje in een kastje gekocht voor backup doeleinden, maar je kunt natuurlijk zo je oude en nieuwe ook uitwisselen... Heb je gelijk een goed doel voor je oude HD. Zit een fluisterstille Hitachi in, dankzij het type lagering (fluid bearing) Deze techniek wordt inmiddels door de meeste HD fabrikanten gebruikt: Hitachi, Seagate, Toshiba (IBM), Maxtor, Western Digital)

www.turbanus.nl

[size=9:fa5b9c2405]kleine aanvulling[/size:fa5b9c2405]

[quote:4c0f7e4c00="Torz"]

Welk model heb jij de eerste 667 zonder DVI met vga of de tweede met DVI??
Ik denk de eerste ,ik heb de tweede en daar zat de ibm in.[/quote:4c0f7e4c00]

Ik heb de eerste, met VGA.

Inmiddels heb ik een leuke aanbieding met “familie korting” voor een

Hitachi TravelStar 5K80 - Hard drive - 80 GB - internal - 2.5" - ATA-100 - 5400 rpm - buffer: 8 MB