Merkwaardig scherm...

Sinds vanmiddag heb ik het volgende: Klik ik op het appeltje (om in sluimer te zetten) dan zie ik het volgende veminkte scherm:

[img:b770191aeb]http://www.freespace.nu/files/457_1118425036.jpg[/img:b770191aeb]

Doet zich alleen voor bij mail, schakel ik over naar Safari of een andere app dan ziet het er normaal uit. Opnieuw opstarten (ala windows) heeft geen effect.

Herkenbaar voor iemand?

Paul

[/img]

zeer bijzonder, ik heb het nog nooit eerder gezien of van gehoord, is de tekst wel aanklikbaar?

Ik heb het gehad bij de Finder. Even finder herstart en toen werkte het weer.

Heb je het al eens in een andere gebruiker geprobeerd? Zo kun je het probleem isoleren.

De eerste vier zichtbare opties zijn aanklikbaar...

Mail nogmaals gestopt en gestart. Nu is het probleem opgelost.

Maar het blijft merkwaardig.

Dat ziet er uit als een bugje in Quartz. Ik heb dit nog niet gezien, maar als ik heel snel achter elkaar mijn PowerBook wakker maak en mijn externe scherm los of aankoppel dan raakt Quartz bij mij ook heel zelden een beetje de kluts kwijt heb ik gemerkt. Stukjes van mijn scherm staan dan op de verkeerde plaats en dat ziet er nogal vreemd uit. Detect displays, in- en uitloggen of opnieuw opstarten helpt dan altijd wel bij mij. Het zal in een toekomstige Tiger update wel verholpen worden denk ik.