Even een vraag, in Adobe illustrator kun je met de mesh tool de punten automatisch de kleuren laten maken met een plaatje dat eronder zit, ik zie alleen niet meer hoe dat gaat.
iemand een idee?
Ik heb het een keer in een tutorial gezien waar ze een appel plaatste in illustrator, daarna contouren tekenen, omzetten naar mesh met rijen en kolommen en daarna de kleuren laten overnemen van de foto. Je hoeft dus niet elk punt handmatig de kleur ervan in te stellen.
Alleen was het volgens de tutorial dat je een plaatje plaatst, daarna contouren tekenen en deze omzetten naar verloopnet/mesh en deze kon je dan de kleuren van het plaatje laten overnemen.
Het is de bedoeling op deze manier bijvoorbeeld een appel of banaan krijgt wat meer organisch lijkt.
In het voorbeeld zag het er in ieder geval mooi uit alleen kan ik hem niet meer vinden.
Alleen waar is het voor? :? kbedoel het lijkt in de verste verte niet meer op het beginplaatjes (afgezien van kleur).
Of is dat de bedoeling, en zeg ik nou iets heel doms? :sealed:[/quote:c39debda40]
selecteer eens metje witte pijltje een paar van die ankerpunten in het vlak en geeft die eens een andere kleur.
Daarna kun je die ankerpuntjes verplaatsen.