Messages syncen op macOS

Ik gebruik meestal mijn iPhone voor iMessage. Nu wilde ik het ook gebruiken op mijn laptop, en ik heb netjes al mijn iCloud gegevens ingevuld. Maar ik zie hier alleen maar nieuwe berichten, alle oudere berichten uit dezelfde conversaties zie ik niet. Account heeft zowel min AppleID als telefoonnummer ingesteld.

Van alles al geprobeerd, opnieuw opstarten, account uit- en aanzetten, maar niets helpt.

Iemand een gouden tip?

Ja, macOS 10.13 afwachten. Dan word iMessage ook in de cloud gesynchroniseerd.

Zoals je het nu omschrijft werkt het op dit moment. Kun je verder niets meer mee doen.

Ah, goed om te weten! Misschien maar eens even de bèta versie installeren dan.

https://www.apple.com/nl/macos/high-sierra-preview/

Koen, nieuwe berichten worden vanzelf oud. Dus een beetje geduld, en voor je het weet staat ook jouw Berichten.app op de Mac vol nietszeggende berichtjes. :stuck_out_tongue:

Grapjas.

Ook.
Maar ook: wat moet je met oude berichten? Je hebt ze alleen nodig voor de context van de laatste berichten, en dat zit over een paar weken wel snor.

Wat heeft dat met mijn vraag te maken?

En er staan een hoop documenten in die oudere berichten die ik graag wil bekijken. Mag dat?

Ja, dat mag. Je mag je ook afvragen of het slim is een chat-programma als beheer te gebruiken voor documenten.