Messenger for Mac...

Het is mogelijk om een email adress op te geven als een .Net passport. Dan hoef je niet in te loggen met een hotmail adress in Messenger. Kan dit ook gedaan worden voor Messenger voor de Mac?

Ja, deze mogelijkheid is platform-onafhankelijk. Probeer het maar :)

Nogal nieuw in de Mac business, beetje clarification aub?

Je mag bij .NET passport [b:63bc65ae9f]elk[/b:63bc65ae9f] bestaande email adres gebruiken.

Welkom trouwens hier op het forum .

En als je dan toch in de weer bent met MSN messenger kijk dan een naar AdiumX ,dit is een open source messenger client met meer stabiliteit en funkties.

gr Jeroenimo

Waarom nou weer Adium?

aMSN heeft net als Mercury de meeste opties maar draait het best.
aMSN: http://amsn.sourceforge.net/
aMSN forum: http://forums.cocoaforge.com/viewforum.php?f=14
Maargoed… dat aMSN <-> Adium… Eindeloze discussie…

:wink:

je kan op www.passport.com voor elk denkbaar email adres een .net passport aanmaken waarmee je oa op msn messenger kan inloggen.

Bedankt voor de reacties, wist wel dat je [b:c49830f4e9]elk[/b:c49830f4e9] email adress kon opgeven, wou graag van een prog. weten waar ik met een .Net passport in kon loggen. Nu weet ik het, AdiumX [bedankt] en aMsn [ook bedankt :)]

[quote:beda645e11],dit is een open source messenger client met meer stabiliteit[/quote:beda645e11]

Jeroenimo raad adium aan om dat het erg stabiel is. aMsn klapt er nog altijd vaak uit.
En er zitten talloze bugs in. Maar als je webcam wil gebruiken, en je eigen smilies dan moet je aMsn of mercury gebruiken.

aMSN is gewoon traag... Bij mij is 'ie er nog geen enkele keer uitgeklapt. Alle andere 'alternatieven' heb ik ook geprobeerd, maar die waren mij gewoon veel te onduidelijk om prettig mee te werken. Ben uitgekomen bij Messenger voor Mac van Microsoft zelf, werkt prima voor het simpele werk. aMSN voor de sporadische webcam-figuur, een functie die ik verder eigelijk ook niet mis... :?

[quote:36ee701bc4="Rickje"]Waarom nou weer Adium?[/quote:36ee701bc4]

Omdat Adium:

• Er fantastisch uitziet
  • Schone, vlotte Cocoa code is
  • Totaal customizable is

[img:36ee701bc4]http://www.psycholicious.net/stuff/adium.png[/img:36ee701bc4]

Gewoon voorbeeldige software.

Doe mij ook maar aMSN. Ik kreeg gister nog complimenten van een enorme Mac-basher vriend van mij dat aMSN er zo slik uit ziet. Messenger Mac 5.0 werkt bij mij voor geen meter meer (4 deed het prima, 5 logt steeds spontaan uit). Adium heeft wat eigenaardigheden (vreemde weergave contacten die weg of geblocked zijn), en aMSN is inderdaad een cleane recht-toe-rechtaan Messenger Windows kloon met webcam en nudges (nog geen winks en audio).

[quote:dd523c9b69="Martiniman"]Doe mij ook maar aMSN. Ik kreeg gister nog complimenten van een enorme Mac-basher vriend van mij dat aMSN er zo slik uit ziet. Messenger Mac 5.0 werkt bij mij voor geen meter meer (4 deed het prima, 5 logt steeds spontaan uit). Adium heeft wat eigenaardigheden (vreemde weergave contacten die weg of geblocked zijn), en aMSN is inderdaad een cleane recht-toe-rechtaan Messenger Windows kloon met webcam en nudges (nog geen winks en audio).[/quote:dd523c9b69]

Ik heb dat ook altijd, dat de netwerkverbinding verbroken is ofzo. En mercury is bij mij heel sloom… En omdat ik nog een kind ben, heb ik bij adium allemaal lange namen. En dat is dan heel erg onoverzichtelijk, en aMSN kan ik niet opstarten :frowning: Dan toch maar op Messenger for Mac blijven :slight_smile:

Bij mij deed aMSN het ook eerst niet. Na wat wissen van preferences en zo en nog eens installeren deed ie het ineens wel. En nog steeds.

Bij mij zit in Bibliotheek geen mapje met aMSN.. Dat is juist het vervelende :(

Die zit in users->jouw naam->library->application support->amsn

Ik zie net dat ik daar met je al een keer over heb zitten soebatten :? Nog niet aan de gang gekregen dus.

En toch blijft het log en traag als stroop dat aMSN.

En die langen namen in Adium kun je oplossen door de contact met de lange naam te selecteren en dan :apple: + i in te drukken. Dan het tabblad instellingen zoeken en daar het veld Alias invullen met een door jou gewenste naam.

Ghehe, nee. Wel jammer :(

ze moeten bij Adium eerst maar eens support voor webcam gaan fixen. Verde absoluut met je eens dat het er mooi en goed uitziet. Helaas is dat gemis wel een probleem.

Adium :apple:

[img:63b04b0a32]http://img2.uploadimages.net/197288Afbeelding_2.png[/img:63b04b0a32]

Waarom verandert elk topic over messengers in een discussie over de beste messenger. Ik snap best dat je de alternatieven als tip geeft, maar antwoord gewoon op de vraag.