Messenger for Mac...

[quote:439f62294b="jeroenimo"]Je mag bij .NET passport [b:439f62294b]elk[/b:439f62294b] bestaande email adres gebruiken.

Welkom trouwens hier op het forum .

En als je dan toch in de weer bent met MSN messenger kijk dan een naar AdiumX ,dit is een open source messenger client met meer stabiliteit en funkties.

gr Jeroenimo[/quote:439f62294b]

antwoord is al gegeven… de discussie ging gewoon verder over messengers algemeen en dat microsoft messenger gewoon bagger is

[quote:d5b2c0e25c="roy"]antwoord is al gegeven....... de discussie ging gewoon verder over messengers algemeen en dat microsoft messenger gewoon bagger is[/quote:d5b2c0e25c] Ik vind MS Messenger anders helemaal niet bagger :?

[quote:45b4877e76="Peett-"]En omdat ik nog een kind ben...[/quote:45b4877e76] Eindelijk iemand die op zo'n leeftijd doorheeft dat lange MSN namen irritant zijn. Ik mag er vanuit gaan dat Peett zelf een korte naam gekozen heeft?

En mijn MS messenger for Mac werkt perfect, geen gejeuzel over van alles en nog wat. Alleen mijn vriendin vergeet wel eens dat winks niet werken…

[quote:66f06633b5="Sixer"][quote:66f06633b5="Rickje"]Waarom nou weer Adium?[/quote:66f06633b5]

Omdat Adium:

• Er fantastisch uitziet
  • Schone, vlotte Cocoa code is
  • Totaal customizable is

Gewoon voorbeeldige software.[/quote:66f06633b5]
En zo zijn er ook nog tig redenen tegen. De 6 miljard instelling bijvoorbeeld waar veel mensen helemaal geen zin in hebben en Adium biedt eigenlijk helemaal niets .net gerelateerd meer dan Microsoft Messenger 5.

De non-stop promo talk over hoe geweldig Adium wel niet is is puur subjectief. Enigste echte objectieve pro punt is dat het programma Cacoa-based is.

Gebruik wat je wilt gebruiken maar de opdringerige Adium reclame gaat nogal vervelen.

[quote:ffaff945f7="sypie"][Eindelijk iemand die op zo'n leeftijd doorheeft dat lange MSN namen irritant zijn. Ik mag er vanuit gaan dat Peett zelf een korte naam gekozen heeft?

En mijn MS messenger for Mac werkt perfect, geen gejeuzel over van alles en nog wat. Alleen mijn vriendin vergeet wel eens dat winks niet werken…[/quote:ffaff945f7]

Ja :slight_smile: Bij mij is dat ook altijd… Omdat iedereen die ik ken gewoon MSN 7.5 heeft, sturen ze me altijd winks enzo of uitnodiging voor cam. Is best irritant om dan telkens uit te moeten leggen dat er ook nog iets anders is als Windows :stuck_out_tongue:

[quote:9b3e9b5a72="roy"]

antwoord is al gegeven… de discussie ging gewoon verder over messengers algemeen en dat microsoft messenger gewoon bagger is[/quote:9b3e9b5a72]

Ja, precies en dat is dus off-topic. Het topic verandert van onderwerp.

Ik zei al dat de alternatieve messengers best als tip mogen worden gegeven, maar dit was zijn vraag al helemaal niet.
Zijn vraag was of de MSN op de mac het ook doet met hetzelfde .net Passport? Daar is idd. antwoord op gegeven.

En MSN bagger? Ik heb hier MSN, aMSN en Adium erop staan.
MSN is een prima messenger en loopt altijd prima, dus het is geen bagger programma.

Ik vind Adium een hele goede, maar zolang je niet makkelijk je naam en avatar kan wijzigen en ze niet in je hoofdscherm ziet, vind ik het net niet ideaal genoeg.
Plus dat avatars van je contactlijst niet goed worden bijgehouden.

En als alternatieve Messengers mogen worden opgegeven: ik heb zelf HELE goede ervaringen met de Yahoo Messenger - daarmee kan je ook PRIMA webcammen met Windowsgebruikers - ook al heb je met Yahoo for Mac ook niet de allernieuwste versie en kan je niet praten. Maar verder werkt hij prima. Groot voordeel van Yahoo mail is verder dat ze nooit je mail weggooien - wat hotmail wel doet als je een paar weken niet inlogt. Verder heeft de Yahoo messenger gewoon de ID als chatnaam - dus de naam voor het @ dat is inderdaad veel overzichtelijker en prettiger chatten - vind ik persoonlijker hoor! Mijn kinderen vinden het helemaal geweldig om hele regels met emoticons en allerlei teksten als chatnaam te gebruiken.

@Macaanzee, Met Yahoo kun je toch alleen met Yahoogebruikers chatten of heb ik het nu fout??

Dat is waar, maar heel veel mensen hebben beide Messengers. En het werkt prima. En het is zo gedownload en een ID aangemaakt

Voor mij is dat dan niet echt handig. Omdat ik bijna alleen maar kinderen in mijn lijst heb die alleen een hotmail adres hebben...

amsn werkt prima hier zlefs met meerde mensen tegelijk en allemaal ook nog ff de webcam aan werk zonder vetraging bij mij 8)

hier ist Adium..heb een hele tijd met msn for mac gewerkt, maar die deed latstif na een tijd (spontaan utloggenzoals hier al vermeld is)

adium ziet er prachtig uit, en het enige dat ik wil doen is chatten en soms wat bestanden uitwisselen, en dit doet adium zonder problemen…

met mede-maccers gebruik ik meestal wel iChat om bestanden uit te wisselen (gaat echt razend snel!)

oke, heb een philips vesta pro webcam , en een license gekocht bij IOxperts om deze USB webcam draaiende te krijgen in combinatie met amsn . Eerst deed die dit prima en kon videochatten met iemand die met gewoon msn werkt op een pc.

Nu doet de webcam het niet meer, oftwel ik zie hem wel en hoor hem ook, bij mijga ik dan bijv naar preference in AMSN en dan configure webcam, dan kan je source instelling , dan kies ik IOxperts
dan komt het subprogrammaatje GRABBER naar boven (en kan je evt inzoomen etc) dan laat ik dit aanstaan en nodig iemand uit in amsn , dan laad ie even en dan cancelled hij hem
dan staat er egens in een ander menu, behind firewall (heb ik niet) NAT restict ofzoiets dergelijks

Heb onder help gekeken daar zeggen ze dat je je firewall moet aanzetten of dat je IP adres niet wordt uitgezonden, ik weet het echt niet meer. waarom werkt het niet ??

Bedankt, Daan.

ik hoor het heel Nederland al zeggen: Ik zit op de Google Talk. Zullen we Google Talken? Waarom was je vandaag niet op Google Talk!?

Ik hoop ook dat M$ zich overgeeft en gewoon MSN Messenger support biedt aan iChat… Maar ik denk niet dat ze dan ooit zouden doen… Ik denk dat ze zelfs expres geen webcam support bieden want dan is de eerste ervaring met Mac OSX voor sommige mensen toch weer iets minder goed, en daar streeft Microsoft natuurlijk uiteindelijk naar…

[quote:cb97e91f3f="Peett-"]Voor mij is dat dan niet echt handig. Omdat ik bijna alleen maar kinderen in mijn lijst heb die alleen een hotmail adres hebben...[/quote:cb97e91f3f]

Ben ik dan de enige die hierbij eens mijn wenkbrauwen optrok?

Niet als ie 12 is hè.........

[quote:d766de095c="Peach"]

Ben ik dan de enige die hierbij eens mijn wenkbrauwen optrok?[/quote:d766de095c]

Huh? Ik volg het niet :blush:

Excuseer, ik had verkeerd gelezen. Ik dacht dat je 46 jaar was. Als een mod zich wil amuseren, mag hij mijn posts deleten.

Als Microsoft NIET bewust al zijn concurrenten bewust zou pesten, zouden ze niet veroordeeld zijn tot het betalen van miljarden aan boetes. Dat weet toch iedereen. Ze voeren een chantagepolitiek ten opzichte van hardwarefabrikanten een een verboden manier van monopolie-concurrentie ten opzichte van softwareconcurrenten, zoals Apple - maar ook vele anderen.

Vraagje, als je nou aMsn hebt, hoe word er dan in-gelogged met een adress wat is ingeschreven op www.passport.com? Ik krijg bericht dat [b:8f7161bc68]email adress[/b:8f7161bc68] of wachtwoord niet goed is... Kan iemand mij hier wat duidelijkheid over geven?